Viestintä ja markkinointi

Jyväskylän kaupungin viestintä- ja markkinointi koordinoi ja linjaa kaupungin sisäistä ja ulkoista viestintää. Se myös huolehtii, että kaupungin päätöksistä tiedotetaan ja että kaupungin palveluviestintä tavoittaa kaupunkilaiset. Markkinoinnin ja viestinnän avulla edistetään kaupungin vetovoimaa, kasvua ja asukkaiden hyvinvointia.

Viestinnän ja markkinoinnin tehtäväkokonaisuuksia

Viestinnän ja markkinoinnin tiivis kuvaus (pdf)

  • strateginen viestinnän ja markkinoinnin johtaminen ja kehittäminen
  • brändityö ja johdon tuki
  • henkilöstöviestintä
  • valmistelu- ja päätösviestintä
  • palveluviestintä ja palveluiden markkinointi
  • häiriötilanne- ja kriisiviestintä
  • verkkoviestintä
  • mediaviestintä
  • sidosryhmäviestintä
  • kaupunkimarkkinointi ja mainetyö
  • elinkeinomarkkinointi
  • matkailumarkkinointi Visit Jyväskylä
  • tapahtumakaupunkimarkkinointi Tapahtumakaupunki Jyväskylä

Kaupungin viestintää johtavat kaupunginhallitus ja kaupunginjohtaja. Viestinnän ja markkinoinnin palvelualueen esimies on viestintäjohtaja Emmi Palokangas, emmi.palokangas@jyvaskyla.fi, puh. 050 312 5370.