Jätelautakunnan toiminta
Jyväskylän seudun jätelautakunta on Jyväskylän kaupungin sekä Laukaan, Muuramen ja Toivakan kuntien yhteinen toimielin, jonka vastuukuntana toimii Jyväskylän kaupunki. Viranomaistehtävien hoito on vastuukunnasta riippumatonta.
Jätelautakunta päättää toimialueellaan jätelain mukaisista jätehuollon viranomaisasioista ja linjaa, miten jätehuolto alueella järjestetään.
Jätelautakunnalle kuuluvia keskeisiä tehtäviä ovat muun muassa:
- jätehuoltomääräysten hyväksyminen ja niistä poikkeamisesta päättäminen
- jätetaksan hyväksyminen
- jätemaksujen määrääminen ja jätemaksua koskevien muistutusten käsitteleminen
- jätteenkuljetukseen liittyvistä asioista päättäminen ja jätteenkuljetusrekisterin ylläpitäminen
- kiinteistöjen jätehuoltovelvoitteiden asianmukaisuuden seuraaminen
Jätelautakunta päättää kokouksissaan periaatteellisesti tärkeistä kokonaisuuksista. Yksittäisten asukkaiden jätehuoltoasioissa asukkaita palvelevat jätelautakunnan alaisuudessa toimivat viranhaltijat.
Jyväskylän seudun jätelautakunta 2025-2029
Jätehuollon viranomaistehtävät
[email protected]
[email protected]
Puhelinpalvelu: 014 569 0178 ti klo 9-11 ja ke klo 12-14 Numeroon saapuvat puhelut tallennetaan.
Käyntiosoite: Hannikaisenkatu 17, 40100 Jyväskylä
Postiosoite: PL 233, 40101 Jyväskylä
Paikan päällä asiointi vaatii ajanvarauksen etukäteen.
Jätehuoltoviranomaiselta saapuvat, henkilötietoja sisältävät sähköpostit lähetetään suojattuna. Suojatun sähköpostin vastaanottaminen ei vaadi vastaanottajan kirjautumista.