Hyppää pääsisältöön

8.5.2024

Kuva
Taitouintiesitys AaltoAlvarin 25 metrin altaalla. Kuva Yläkaupungin Yö
Jyväskylän liikuntapalvelut toteutti asiakastyytyväisyyskyselyn Vesiliikuntakeskus AaltoAlvarin asiakkaille tammikuussa 2024. Kyselyllä haluttiin selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä uimahallin tämänhetkisiin palveluihin, niiden monipuolisuuteen sekä asiakkaiden toiveita AaltoAlvarin palveluiden suhteen.

Kyselyyn vastasi 593 AaltoAlvarin asiakasta. Valtaosa vastaajista oli omatoimisia liikkujia ja kaksi kolmannesta käytti AaltoAlvarin palveluita joko kerran tai 2–3 kertaa viikossa. Useimmat vastaajat kävivät saunojen lisäksi kuntouimassa, vesijuoksemassa tai hyödynsivät virtuaalivesijumppaohjelmia. Erityisen tyytyväisiä vastaajat olivat AaltoAlvarin päivittäisiin aukioloaikoihin, sijaintiin sekä palveluiden monipuolisuuteen. AaltoAlvarin palveluiden osalta vastaajat olivat erityisen tyytyväisiä uimahalleissa työskentelevien henkilökunnan palveluasenteeseen sekä tilojen siisteyteen. 

Vastaajilta saatujen avoimien vastauksien perusteella vastaajien keskuudessa eniten tyytyväisyyttä herätti virtuaalivesijumppa, syksyllä valmistunut muuntoallas, seniorikortti sekä AaltoAlvarin uimahallipalvelujen monipuolisuus. Vastauksien perusteella eniten kehitettävää on pysäköinnissä. Lisäksi vastaajat toivoivat uimahalliin lisää erilaisia tapahtumia ja teemapäiviä. Kaiken kaikkiaan uimahallien henkilökuntaan ja uimahallin palveluihin oltiin tyytyväisiä. Kyselyyn vastanneet antoivat AaltoAlvarille kouluasteikoilla yleisarvosanaksi 8,3.

-Vastaajien runsas määrä yllätti meidät postitiivisesti ja haluammekin kiittää kaikkia kyselyyn vastanneita. Hienoa huomata, että AaltoAlvarin palveluista tykätään ja ne koetaan monipuolisiksi! Vastaukset antavat meille arvokasta tietoa, joiden pohjalta pääsemme kehittämään AaltoAlvarin toimintaa ja palveluita entisestään, iloitsee palveluesimies Minni Ukonsaari.

Kyselyyn oli mahdollista vastata 11.–31.1.2024 saakka. Kyselyyn oli mahdollista vastata sähköisellä lomakkeella verkossa, QR-koodilla mobiililaitteella tai paikan päällä uimahallissa. Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia tullaan hyödyntämään Vesiliikuntakeskus AaltoAlvarin toiminnan ja palveluiden kehittämisessä.

 

Lisätietoja: 

Palveluesimies Minni Ukonsaari,
p. 050 311 8282, minni.ukonsaari[a]jyvaskyla.fi

Liikuntapaikkapäällikkö Markus Virtanen (ajalla 13.–21.5.) 
p. 040 737 6887, markus.m.virtanen[a]jyvaskyla.fi