Hyppää pääsisältöön

11.1.2024

Kuva
Ylhäältä päin kuvattu järveä ja saaria kesällä. Kuva Jukka Paakkinen

Kuusi kansainvälistä matkanjärjestäjää ja incoming-toimijaa Alankomaista, Virosta, Tanskasta, Sveitsistä, Italiasta ja Suomesta vierailee 14.-16.1.2024 keskisuomalaisissa matkailukohteissa. Vierailu on ensi viikolla Helsingissä järjestettävien Matkamessujen pre-tour eli ennen messuja matkanjärjestäjille järjestettävä tutustumismatka. 

Tutustumismatkan käytännön järjestelyistä, kuten hostaamisesta ja kuljetuksista, vastaa Keski-Suomen matkailun alueorganisaatio Visit Jyväskylä Region.

– Kansainvälisten matkanjärjestäjien ja Suomessa toimivien incoming-toimijoiden tutustumismatkat ovat tärkeä osa kansainvälisen matkailumarkkinoinnin b2b-työtä. Matkojen aikana matkanjärjestäjät pääsevät itse näkemään, kokemaan ja testaamaan palveluita. Omakohtainen kokemus on tärkeä osa päätöksentekoa, kun matkanjärjestäjät suunnittelevat uusia matkakokonaisuuksia asiakkailleen, Visit Jyväskylä Regionin erityisasiantuntija Johanna Maasola kertoo.

Matkanjärjestäjät vierailevat tutustumismatkan aikana Jyväskylässä Ravintola Elossa, Aalto2-museokeskuksessa, Solo Sokos Hotel Paviljongissa, Sataman Viilussa ja Café & Shop Valkoisessa Puussa. 

Petäjävedellä vieraat tutustuvat Petäjäveden vanhaan kirkkoon ja Jämsässä Ravintola Hirvikartanoon ja HimosLomiin. Lisäksi he osallistuvat Jyväskylässä opastetulle kaupunkikierrokselle.

– Maailmantilanteen vuoksi olemme päässeet kansainvälisen matkailun edistämistoimiin käsiksi täysipainoisesti vasta vuoden 2023 alusta. Olemme vielä ulkomaisissa yöpymisissä vajaan viidenneksen jäljessä koronaa edeltävää aikaa, mutta palautuminen on ollut viime vuoden aikana tasaisen vahvaa. Vuoden 2024 tavoitteena on saada ulkomaiset yöpymiset minimissään koronaa edeltävälle tasolle. Isompia loikkia odotamme kansainvälisyyden osalta tapahtuvan tänä vuonna käynnistettävän kansainvälisen saavutettavuushankkeemme myötä, jonka myötä pääsemme voimallisemmin rakentamaan matkaketjuja ja uusia logistisia ratkaisuja Keski-Suomeen. Lisäksi hyvä yhteistyömme kansainvälisyydessä Lakeland-alueen kumppaneidemme kanssa jatkuu muun muassa yhteisen myynnillisen markkinointisivuston, visitlakelandfinland.com:in kautta, kertoo Visit Jyväskylä Regionin matkailujohtaja Susanne Rasmus.

Keski-Suomen matkailualue hyvin esillä Matkamessuilla

Helsingin Messukeskuksessa järjestettävät Matkamessut avautuvat ammattilaisille 18.1.2024. Kuluttajille messut ovat avoinna 19.–21.1.2024. Visit Jyväskylä Region osallistuu messuille yhteisellä osastolla (6h2) Visit Lahden kanssa. 

Osastolla matkailuvinkkejä on antamassa yhdeksän keskisuomalaista matkailutoimijaa: 

  • Päijänne-Risteilyt Hilden
  • Himos-Jämsä
  • Rhea Ship Lines Oy
  • HimosLomat
  • Hotelli Keurusselkä
  • Revontuli Resort
  • Varjola
  • Northern Excellence 
  • Aalto2

Visit Jyväskylä Region osallistuu messuilla kuluttaja- ja ammattilaispäivien lisäksi ammattilaisten Matka Workshop Day -tapahtumaan, jossa aluetta myydään kansainvälisille matkanjärjestäjille. Matka Workshop Day on Pohjois-Euroopan suurin matkailualan myynti ja ostotapahtuma.

Lisätietoja

Susanne Rasmus, matkailujohtaja, Visit Jyväskylä Region
[email protected]
p. 040 088 5786

Johanna Maasola, erityisasiantuntija, Visit Jyväskylä Region
[email protected]
p. 050 448 2954

Tiia Masalin, markkinointisuunnittelija, Visit Jyväskylä Region
[email protected]
p. 050 344 5715

Visit Jyväskylä Region

Kuva
Visit Jyväskylä Region kirjoitettuna logoon. Kuva Visit Jyväskylä Region
Asiasanat: