Hyppää pääsisältöön

2.2.2023

Kuva
Tilastokäppyröitä. Kuva Jyväskylän kaupunki
Tammikuussa sivuilla käytiin kuten aiemminkin, huolimatta siitä, että sosiaali- ja terveyspalvelut sekä pelastustoimi siirtyivät vuodenvaihteessa hyvinvontialueille. Mikä onkin ihan ok, sotesivujen siirtymä hyvinvointielueelle kestänee maaliskuulle asti. Tammikuussa otettiin myös käyttöön uusi tapahtuma- ja harrastekalenteri - hieman keskeneräisenä, mutta kohta sekin on täydessä timmissä. Tammikuussa nousussa olivat kaupunginteatterin näytelmäsivut (erityisesti Hiirenloukku, Parit, Suruttomat), varhaiskasvatuksen sähköinen asiointi, mutta myös avoimet työpaikat Jyväskylän kaupungilla ja kesätyö-sivu.

- Sivun katseluita kaupungin pääsivustolla yhteensä: 740 351, noin 170 000 enemmän kuin edellisessä kuussa
- Sivun katselut Jyväskylän seutu -sivustolla: 3 569, noin 50 vähemmän kuin edellisessä kuussa
- Sivun katselut Visit Jyväskylä-sivuilla: 81 825 noin 20 000 enemmän kuin edellisessä kuussa

Etusivulla käyntejä: 43 327, noin 4000 enemmän kuin edellisessä kuussa

- Käytetyin selain: Chrome (n. 57.7%)
- Käytetyin käyttöjärjestelmä: Android (n. 43%)

63.5% käynneistä tehtiin pääsivustolle tehtiin älypuhelimella, 31% tietokoneella ja 5.3% tabletilla tai phabletilla

- Vilkkain viikonpäivä ja kellonaika: maanantai ja klo 10-11

- Kävijöitä sivustolla 91 eri maasta

- Luetuin uutinen oli 20.12.2022 julkaistu: "Jyväskylässä on otettu käyttöön uusi latuinfo", 4 795 lukukertaa

- Somesta eniten tultu verkkosivuille, Facebook 7 983, Instagram 821, Twitter 447, LinkedIn 108 jne

Sivut top 10

  1. Kirjaston Verkkokirjasto-palvelu 164 299
  2. Linkki 54 686
  3. jyvaskyla.fi etusivu 43 327
  4. Jyväskylän Vuokra-Asunnot Oy (JVA) 32 222
  5. Aikataulu- ja reittiopas (Linkki) 31 049
  6. Kaupunginteatterin ohjelmisto 29 279
  7. Jyväskylän kaupunginteatteri 26 062
  8. Aikatauluvihko (Linkki) 23 237
  9. Aikataulut ja reitit (Linkki) 21 728
  10. Terveysasemien palvelut 21 423

Kaupungin sivuille tultiin syyskuussa pääasiassa  joko hakukoneen avulla (73%) tai kirjoittamalla osoite suoraan tai suosikin/kirjanmerkin avulla 20%. Sosiaalisen median palveluista klikkaamalla tultiin 3% ja ulkopuolisilta sivuilta klikkaamalla 4% tapauksista.

Suosituin Facebook -julkaisu pääkanavalla viime kuussa oli Jyväskyläkuvion julkaiseminen 654 reaktiota, 52 kommenttia, 26 jakoa

Ja lisää mielenkiintoista www-tilastofaktaa löytyy kaupungin viestinnän sivuilta täältä:
https://www.jyvaskyla.fi/viestinta/internet

Asiasanat:  
www