Hyppää pääsisältöön

16.9.2021

Henkilökohtaisen avun palveluohjauksen puhelinaika on jatkossa maanantaista perjantaihin kello 9–10.
Kuva
Pyörätuolissa istuvan henkilön jalat

Jyväskylän kaupungin vammaispalveluiden henkilökohtaisen avun palveluohjauksen puhelinaika on jatkossa arkisin kello 9–10. Aiemmin puhelinaika on ollut kello 9–12.
– Puhelinajan muutoksella haluamme sujuvoittaa ja nopeuttaa asiakkaiden kokonaisvaltaisempaa palvelua, kun työaikaa vapautuu ajanvarauksella sovittaviin puhelinaikoihin tai henkilökohtaisiin tapaamisiin, johtava sosiaalityöntekijä Nita Partio vammaispalveluista kertoo.

Henkilökohtaisen palveluohjauksen puhelimessa saa ohjausta ja neuvontaa muun muassa henkilökohtaisen avun rekrytointi- ja avustajavälitysasioissa.

Vammaispalveluiden toimistosihteerit antavat entiseen tapaan ohjausta ja neuvontaa henkilökohtaisen avun asiakkaille työnantajavelvoitteiden hoitamiseen, kuten palkanmaksuun liittyen.

Jyväskylässä on myös käytössä verkkopalvelu Henkkari, joka helpottaa henkilökohtaisen avun välittämistä. Verkkopalvelussa henkilökohtaisen avun työnantaja voi ilmoittaa avoimesta työpaikasta ja löytää työntekijän. Vastaavasti henkilökohtainen avustaja voi ilmoittautua työnhakijaksi ja löytää töitä.

www.jyvaskyla.fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/vammaisten-palvelut/henkilokohtainen-apu 

Lisätietoja:
johtava sosiaalityöntekijä Nita Partio, p. 050 464 3068