Hyppää pääsisältöön

13.9.2021

Terveysaseman ajanvarausnumerosta takaisinsoittoa odottelevan tulee kiireellisissä asioissa ja olonsa sitä edellyttäessä ottaa yhteyttä päivystysapuun numeroon 116 117 tai tarvittaessa hätänumeroon 112.
Kuva
Puhelinpalvelu

Maanantai-iltana Jyväskylän terveyspalveluissa ilmeni valtakunnallinen verkkovika, joka estää potilastietojärjestelmän ja takaisinsoittopalvelun käytön. 

Kello 17:n aikaan takaisinsoittoa Jyväskylän terveyspalveluista odotti noin 300 asiakasta. Kiireellisiä takaisinsoittoja oli häiriön alkaessa jonossa noin 30.

- Takaisinsoittojonon purku alkaa tiistaina heti aamusta, jos järjestelmät toimivat. Pyytäisin kuntalaisia tässä kohtaa välttämään kiireettömien takaisinsoittopyyntöjen jättämistä, vetoaa palvelupäällikkö Anu Mutka Jyväskylän terveyspalveluista. 

Ennen terveysasemalle soittoa tilannearviossa auttaa myös www.omaolo.fi, josta löytyy useita eri tilanteisiin sopivia oirearvioita. Syysflunssakauden alkaessa myös oirearvioinnissa on valitettavasti tavallista pidempi jono. Hyvä apu monenlaisiin asioihin löytyy myös digitaalisen sosiaali- ja terveyspalvelu OmaKS:n kautta www.omaks.fi.

Vaikutuksia ikääntyvien palveluihin

Verkkovika vaikuttaa myös ikääntyvien palveluiden toiminnanohjausjärjestelmään.  Kotihoidon illan ja yön asiakaskäynnit pyritään hoitamaan mahdollisimman normaalisti. Jos kotihoidon käyntiä ei kuulu sovittuun aikaan, asiakas voi soittaa tässä poikkeustilanteessa kotihoidon turvapalveluun p. 014 266 7445.   

Kotihoidon turvapuhelimet toimivat kuitenkin normaalisti.

Jos odotat takaisinsoittoa, toimi näin

Terveyspalveluista pyydetään, että asiakkaat eivät kovin huonokuntoisina jäisi odottamaan takaisinsoittoa. Tarvittaessa tulee soittaa päivystysavun puhelinnumeroon 116 117 tai tilan heikentyessä hätänumeroon 112.

Lisätiedot:

- Avosairaanhoidon palvelupäällikkö Anu Mutka, p. 050 311 8507, Jyväskylän terveyspalvelut
- Ikääntyneiden palveluiden palvelupäällikkö Päivi Huttunen, p. 050 344 6758, Jyväskylän terveyspalvelut