Syyskuussa käyttäjätilastojen mukaan vallan ottivat koronauutiset, joista useammallla käytiin enemmän kuin perussivuilla normaalisti. Alkuperäisen maskisuositus-uutisen näki liki 30 000 kävijää. Myös kaupunginteatterin sivut ja mm. perusopetuksen sivujen käyntimäärät olivat nousussa. Kaupungin instagram-tili sai kuukaudessa noin 500 seuraajaa lisää! Saavutettavuusselosteet lisättiin paikalleen ja kuten normaalia, sivujen saavutettavuutta parannettiin entisestään.

- Sivun katseluita kaupungin pääsivustolla yhteensä: 1 944 925, noin 500 000 käyntiä vähemmän kuin elokuussa
- Sivun katselut Jyväskylän seutu -sivustolla: 3 377, noin 800 enemmän kuin elokuussa
- Sivun katselut tapahtuma- ja harrastekalenterissa: 20 471, noin 15 000 vähemmän kuin elokuussa
- Sivun katselut Visit Jyväskylä-sivuilla: 67 069, noin 60 000 vähemmän kuin elokuussa

- Etusivulla käyntejä: 117 388, noin 30 000 enemmän kuin elokuussa
- Käytetyin selain: Chrome (n. 52%)
- Käytetyin käyttöjärjestelmä: Android (n. 42%)
- Vilkkain viikonpäivä ja kellonaika:torstai klo 14-15

- Kävijöitä sivustolla 11o eri maasta

- Luetuin uutinen oli 24.9.2020 julkaistu: "Jyväskylä antaa laajan maskisuosituksen yli 15-vuotiaille asukkailleen kahden viikon ajaksi – maskeja pidettävä aina julkisissa sisätiloissa sekä yleisötilaisuuksissa", 26 768 lukukertaa

- Somesta eniten tultu verkkosivulle, mille ja monestiko: uutinen (Jyväskylä antaa laajan maskisuosituksen yli 15-vuotiaille asukkailleen kahden viikon ajaksi – maskeja pidettävä aina julkisissa sisätiloissa sekä yleisötilaisuuksissa) 7503 kertaa (Facebook 7247, Twitter 230 jne)

Sivut top 10

  1.  Kirjaston Verkkokirjasto-palvelu 140 723 käyntiä
  2.  jyvaskyla.fi etusivu 117 388
  3. Linkki 43 074
  4. Aikatauluvihko (Linkki) 37 513
  5. Korona -etusivu 28 892
  6. Aikataulu- ja reittiopas (Linkki) 26 236
  7. Karttapalvelu 23 922
  8. Aikataulut ja reitit (Linkki) 22 699
  9. Koronan terveydenhuollon ohjeita 22 542
  10. Asunnot (JVA) 20 769

Kaupungin sivuille tultiin heinäkuussa pääasiassa suoraan joko hakukoneen avulla (64.2%) tai kirjoittamalla osoite tai suosikin/kirjanmerkin avulla (16.8%).  Sosiaalisen median palveluista klikkaamalla tultiin 10.4% ja ulkopuolisilta sivuilta klikkaamalla tultiin 8% tapauksista.

Ja lisää mielenkiintoista www-tilastofaktaa löytyy kaupungin viestinnän sivuilta täältä:
https://www.jyvaskyla.fi/viestinta/internet

Asiasanat: