Heinäkuun aikana kesäkuussa alkanut tapahtuma- ja harrastekalenterin sekä matkailun sivujen suosio on kasvanut edelleen. Samoin kesäkuussa suosittuja ovat olleet museoiden sivut. Liikennepuiston ja koronankin suhteen on tapahtunut asioita heinäkuussa. Ja sähköpotkulaudat tulivat Jyväskylään.

- Sivun katseluita kaupungin pääsivustolla yhteensä: 1 109 827, noin 100 000 käyntiä vähemmän kuin kesäkuussa
- Sivun katselut Jyväskylän seutu -sivustolla: 2 589, noin 100 vähemmän kuin kesäkuussa
- Sivun katselut tapahtuma- ja harrastekalenterissa: 35 990, noin 18 000 enemmän kuin kesäkuussa
- Sivun katselut Visit Jyväskylä-sivuilla: 232 025, noin 100 000 enemmän kuin kesäkuussa

- Etusivulla käyntejä: 58 099, noin 4 000 vähemmän kuin kesäkuussa
- Käytetyin selain: Chrome (n. 56%)
- Käytetyin käyttöjärjestelmä: Android (n. 44%)
- Vilkkain viikonpäivä ja kellonaika: torstai klo 10-11

- Kävijöitä sivustolla 110 eri maasta

- Luetuin uutinen oli 2.7.2020 julkaistu: "SUN Scooters Oy tuo sähköpotkulaudat Jyväskylään heinäkuun alussa", 8 233 lukukertaa

- Somesta eniten tultu verkkosivulle, mille ja monestiko: etusivu 1 181 kertaa (Facebook 302, Twitter 88, instagram 14 jne)

Sivut top 10

  1. Kirjaston Verkkokirjasto-palvelu 111 735 käyntiä
  2. jyvaskyla.fi etusivu 58 099
  3. Linkki 34 783
  4. Aikatauluvihko (Linkki) 24 248
  5. Suositut nähtävyydet ja maamerkit (Visit Jyväskylä) 23 908
  6. Aikataulu- ja reittiopas (Linkki) 22 818
  7. Asunnot (JVA) 22 616
  8. Karttapalvelu 21 601
  9. Aikataulut ja reitit (Linkki) 21 573
  10. Uimarannat 14 214
  11.  Visit Jyväskylä 20 262

Kaupungin sivuille tultiin heinäkuussa pääasiassa suoraan joko hakukoneen avulla (74,8%) tai kirjoittamalla osoite tai suosikin/kirjanmerkin avulla (14.3%). Ulkopuolisilta sivuilta klikkaamalla tultiin 7.4% ja sosiaalisen median palveluista klikkaamalla tultiin 3.5% ja tapauksista.

Ja lisää mielenkiintoista www-tilastofaktaa löytyy kaupungin viestinnän sivuilta täältä:
https://www.jyvaskyla.fi/viestinta/internet

Asiasanat: