Viime viikonlopun tulipalon vuoksi kotinsa menettäneille Palokan seniorikorttelin asukkaille järjestettiin tiedotustilaisuus keskiviikkona 15.7. Palokan yhtenäiskoululla

Lisätietoja: 

- vs. asiakaspalvelupäällikkö Maiju Luukkola, p. 040 160 4333, maiju.luukkola[at]jasoasunnot.com
- Jyväskylän kaupunki: sosiaalipalveluiden palvelujohtaja Ulla Kuittu, p. 050 353 8310, ulla.kuittu[at]jyvaskyla.fi

Tilaisuuden koordinoi Varttuneiden asumisoikeusyhdistys Jaso. Paikalla oli edustajia muun muassa JVA:lta, Asunto Oy Jyväskylän Oloneuvoksesta, poliisilta, Keski-Suomen pelastuslaitoksesta, Jyväskylän kaupungin sosiaalipalveluista ja ikääntyneiden palveluista, Jyväskylän seurakunnasta, Kriisikeskus Mobilesta ja SPR:stä. 

Tilaisuuden aiheina olivat esimerkiksi asumiseen liittyvät asiat sekä eri toimijoiden ohjaus- ja neuvontapalvelut, tilapäismajoitus, henkinen ensiapu ja materiaalien apu. 

Apua asukkaille monen toimijan yhteistyönä

Jyväskylän kaupungin sosiaalipalvelut ja ikääntyneiden palvelut auttavat kotinsa menettäneitä tilapäismajoituksessa ja käytännön asioiden selvittämisessä yhteistyössä järjestötoimijoiden kanssa. 

Palokan tulipalossa kotinsa menettäneet voivat soittaa aikuissosiaalityön virka-aikaiseen päivystysnumeroon 014 266 9664.

Ikääntyneiden palvelujen asiakkaat voivat ottaa suoraan yhteyttä Oiva-keskukseen numeroon 014 266 1801 arkisin kello 9−15.
Virka-ajan ulkopuolella yhteyttä voi ottaa Jyväskylän sosiaalipäivystysyksikköön numeroon 014 266 0149.

Henkistä kriisiapua tarjoaa Kriisikeskus Mobile numerossa 014 266 7150 (24 h).

Yleistä ohjausta, neuvontaa ja asiointiapua sekä henkistä tukea antaa myös Jyväskylän seurakunta, jossa yhteyshenkilönä toimii diakonissa Päivi Itkonen (p. 040 7090 142). Lisäksi Jyväskylän seurakunta selvittää kaupungin sosiaalipalvelujen ja SPR:n kanssa muun muassa mahdollisen vaate- ja ruoka-avun tarvetta. 

Isännöitsijät informoivat asukkaita asunnoissa käymisestä

Jyväskylän kaupungin rakennusvalvonta on ohjeistanut senioritalojen isännöitsijöitä siitä, millä edellytyksillä rakennuksista evakuoidut asukkaat pääsevät hakemaan henkilökohtaisia tavaroitaan asunnoistaan. Talojen isännöitsijät puolestaan informoivat asukkaita siitä, millä aikataululla ja millä ehdoilla käynnit ovat mahdollisia.

Jos Palokan senioritalojen asukkailla on asuntojaan koskevia kysymyksiä, heitä pyydetään olemaan yhteydessä oman talon isännöitsijään tai asiakaspalveluun.

Isännöitsijöiden/asiakaspalvelun yhteystiedot:
- As Oy Jyväskylän Oloneuvos: Jyrki Tahvanainen, p. 040 667 1177, jyrki.tahvananen[at]realia.fi
- JASO: Aaro Laitinen, p. 044 737 2285, aaro.laitinen[at]yrityskonsultit.com, vs. asiakaspalvelupäällikkö Maiju Luukkola, p. 040 160 4333, maiju.luukkola[at]jasoasunnot.com
- JVA: asiakaspalvelu palvelee puhelimitse numerossa 014 287 99 99 ma−pe klo 9−11 ja 13−14 (takaisinsoittopalvelu klo 14−16) ja sähköpostilla osoitteessa asiakaspalvelu.jva@jva.fi. JVA:n toimisto on avoinna kesäaikana ma−ti ja to−pe klo 10−13 ja keskiviikkoisin 12−16.

Jason toiminnanohjaajat Anne Höyhtyä (p. 044 901 2577) ja Annukka Jernvall (p. 040 837 0511) keräävät muun muassa tietoja asuntotarpeista.