Maaliskuun www-tilastoja hallitsi - ei varmasti kenellekään yllätys - korona. Myös palvelut, jotka liittyivät koronaan tavalla tai toisella, kuten sosiaali- ja terveuspalvelut, perusopetus, varhaiskasvatus jne saivat kävijämäärän lisäystä normaaliin verrattuna, samoin sähköiset asiointipalvelut. Tapahtumien ja harrastusten peruuntumiset ja siirrot saivat tapahtuma- ja harrastekalenterin käyntimäärän väliaikaisesti romahtamaan. Myös sivuille tuleminen koki muutoksen: Facebookin ja Twitterin kautta sivuille tultiin melkein kolme kertaa enemmän kuin helmikuussa.

- Sivun katseluita kaupungin pääsivustolla yhteensä: 2 160 675, noin 600 000 käyntiä enemmän kuin helmikuussa

- Sivun katselut Jyväskylän seutu -sivustolla: 60 715, noin 30 000 vähemmän kuin helmikuussa (latuinfo on täällä)
- Sivun katselut tapahtuma- ja harrastekalenterissa: 17 836, noin 13 000 vähemmän kuin helmikuussa
- Sivun katselut Visit Jyväskylä-sivuilla: 59 230, samanverran kuin helmikuussa

- Etusivulla käyntejä: 123 454, noin 40 000 enemmän kuin tammikuussa
- Käytetyin selain: Chrome (n. 51%)
- Käytetyin käyttöjärjestelmä: Android (44%)
- Vilkkain viikonpäivä ja kellonaika: maanantai klo 10-11, tiistai klo 12-13

- Kävijöitä sivustolla 137 eri maasta

- Luetuin uutinen oli 13.3.2020 julkaistu: "Koronaviruksen vaikutukset kaupungin liikuntapalveluihin Jyväskylässä", 10 503 lukukertaa

- Somesta eniten tultu verkkosivulle, mille ja monestiko: etusivu, 6 392 kertaa (Facebook 4 942, Twitter 1 327,  Instagram 98, Blogger 12, jne...)

Sivut top 10

  1. jyvaskyla.fi etusivu 123 454 käyntiä
  2. Kirjaston Verkkokirjasto-palvelu 111 349
  3. Korona -etusivu 62 915
  4. Korona – Karanteeni 58 802
  5. Latuinfo 57 835
  6. Aikataulut ja reitit (Linkki) 35 550
  7. Linkki - Jyväskylän seudun joukkoliikenne 30 484
  8. Aikataulu- ja reittiopas (Linkki) 28 444
  9. Aikatauluvihko (Linkki) 21 444
  10. Karttapalvelu 18 572

Kaupungin sivuille tultiin joulukuussa pääasiassa suoraan joko hakukoneen avulla (64.3%) tai kirjoittamalla osoite tai suosikin/kirjanmerkin avulla (15.1%). Sosiaalisen median palveluista klikkaamalla tultiin 11,5% ja ulkopuolisilta sivuilta klikkaamalla tultiin 9% tapauksista.

Ja lisää mielenkiintoista www-tilastofaktaa löytyy kaupungin viestinnän sivuilta täältä:
https://www.jyvaskyla.fi/viestinta/internet

Asiasanat: