Mistä näen omat lainani? Miten lainaan e-kirjan? Miten e-äänikirjoja käytetään? Jyväskylän kaupunginkirjasto tarjoaa opastusta kirjaston e-aineistopalvelujen käyttöön puhelimitse poikkeusaikana.

Kaupunginkirjaston uuden puhelinpalvelun kautta asiakkaille tarjotaan opastusta kirjaston tarjoamien palveluiden käytössä. Puhelimeen kannattaa siis tarttua, mikäli Keski-kirjastojen verkkokirjaston käyttö tai e-kirjaston aineistoihin pääsy askarruttaa.

E-kirjoja on päässyt ahmimaan myös kirjastojen ollessa suljettuna. Tarjolla olevaan aineistoon kuuluva Ellibs-palvelu tarjoaa laajan kokoelman e-kirjoja ja äänikirjoja. Sopivaa äänikirjaa voi etsiä myös Naxoksen musiikki- ja e-äänikirjapalvelun kautta. E-kirjaston aineistokokoelmista löytyvät myös kodin sanoma- ja aikakauslehtivalikoimaa rikastuttavat EMagz- ja PressReader -palvelut.

Osa lainoista onnistuu pelkän kirjastokortin avulla, mutta esimerkiksi e-kirjojen lainaamiseen vaaditaan myös nelinumeroinen pin-koodi. Ennen opastavaan puhelinpalveluun soittamista asiakasta pyydetään varmistamaan, että hänellä on hallussaan kirjastokortin numero ja nelinumeroinen pin-koodi.

Puhelinpalvelu ei valitettavasti voi opastaa asiakasta laitteiden käyttöön. Puhelinpalvelu toimii arkisin kello 10–14 numerossa 014 26 64105.

Mikäli e-kirjojen lainaamiseen vaadittu pin-koodi uupuu, voi sellaisen hankkia useimmissa tapauskissa omatoimisesti verkkopalvelun ohjeita seuraten. Jos kirjastokorttiin ei kuitenkaan ole liitettynä sähköpostiosoitetta, voi pin-koodin saada puhelimitse soittamalla kirjaston yleiseen neuvontanumeroon arkisin kello 10–16 välisenä aikana, puh. 014 266 4123.

E-kirjaston kokoelmia pääsee selaamaan Keski-kirjastojen verkkosivuilta.

E-aineistojen puhelinpalvelu, arkisin kello 10–14
puh. 014 26 64105

Kirjaston yleinen neuvontapalvelu, arkisin kello 10–16
puh. 014 266 4123
kaupunginkirjasto.lainaukset@jyvaskyla.fi