Jyväskylän kaupungin www-etusivulla (www.jyvaskyla.fi) oli käyttäjätyytyväisyyskysely kesällä 2019. Kyselyyn osallistui yhteensä 774 vastaajaa. Samaan tutkimukseen osallistui vuoden 2019 aikana 22 kuntaa.

 Jyväskylän käyttäjätyytyväisyysindeksitulos kyselyssä oli 3,52, mikä oli matalampi kuin vuoden 2016 tulos (3,69). Tulos oli myös kaikkien osallistujakuntien keskiarvo.

- Ihan ok tulos, kun ottaa huomioon, että olimme sekä siirtämässä sivuja että parantamassa sivuston toimivuutta ja osoitevaihdon myötä korjaamassa hakukoneiden hakutuloksia - kaikkea samanaikaisesti, toteaa verkkoviestintäpäällikkö Mikael Ratschinskij.

Käyttäjätyytyväisyysindeksissä käyttäjiä pyydettiin pisteyttämään asteikolla 1-5 (täysin samaa mieltä - täysin eri mieltä) erilaisia toteamuksia sen mukaan, miten toteamukset pitivät heidän mielestään paikkaansa. Mitä lähempänä arvo on lukua 5, sitä tyytyväisempiä käyttäjät ovat kunnan tarjoamaan verkkosivustoon.

Tutkimuksen voitti tänä vuonna Kempeleen kunta, jonka käyttäjätyytyväisyysindeksi oli 3,75. Vertailun heikoin tulos oli 3,29.

Tutkimukseen osallistui 22 kuntaa. Suurista kaupungeista mukana olivat mm. Helsinki, Vantaa, Oulu, Tampere ja Lahti, joiden tulokset osuivat tutkimuksessa sijoille 11-22. Jyväskylän tulos vertailussa oli jaetulla 11. sijalla.

Eniten Jyväskylän sivustolla on parannettavaa väitteissä "sivusto erottuu edukseen" ja "sivustolla oleva tieto on helppo löytää". Samaa mieltä ovat ihmiset eniten väittämien "sivusto on hyödyllinen" ja "sivustolla on monipuolinen tarjonta".

Katso lisää Jyväskylää koskevista asioista viime elokuussa julkaisemastamme uutisesta:
https://www.jyvaskyla.fi/uutinen/2019-08-14_wwwjyvaskylafi-kayttajien-mu...

Työntäytteiset vuodet verkkoviestinnässä

Viime vuonna siirsimme loputkin sivut uuteen julkaisujärjestelmään, paransimme sivustojen saavutettavuutta, otimme käyttöön uuden tapahtuma- ja harrastuskalenterin ja päivitimme sisäiset some-ohjeet ja linjaukset. Tiesitkö muuten, että Jyväskylän kaupungin palveluilla on noin 190 sometiliä eri kanavissa?

Tänä vuonna mm. työ verkkosisältöjen saavutettavuuden kanssa jatkuu ja uusi intra otetaan käyttöön.

Lisätietoja
Mikael Ratschinskij, verkkoviestintäpäällikkö, Jyväskylän kaupunki
p. 014 266 1564

Asiasanat: