Tammikuun aikana sivuillamme käytiin hyvinkin ahkerasti. Linkin julkaisujärjestelmään siirtyneet sivut dominoivat top 10 listaa, mutta muitakin nousijoita riitti. Latuinfo kiri lumien tultua toiseksi käydyimmäksi sivuksi. JVA:n asunnot sivut, Linkin aikatauluvihko, Aaltoalvarin hinnasto, kesätyöpaikat - ja voimet työpaikat kaupunkiorganisaatiossa ylenesäkin, terveyden sähköinen asointi ja verkkoajanvaraus, Linkin hinnasto ja varhaiskasvatuksen sähköinen asiointi. Nämä kaikki olivat suurimpia nousijoita listalla.

- Sivun katseluita kaupungin pääsivustolla yhteensä: 2 471 911, noin 50 000 käyntiä enemmän kuin joulukuussa

- Sivun katselut Jyväskylän seutu -sivustolla: 76 840, noin 14 000 enemmän kuin joulukuussa
- Sivun katselut tapahtuma- ja harrastekalenterissa: 45 371, noin 70 vähemmä kuin joulukuussa
- Sivun katselut Visit Jyväskylä-sivuilla: 53 452, noin 5000 enemmänkuin joulukuussa

- Etusivulla käyntejä: 89 545, noin 14 00 enemmän kuin joulukuussa
- Käytetyin selain: Chrome (n. 54%)
- Käytetyin käyttöjärjestelmä: Windows (38.6%)
- Vilkkain viikonpäivä ja kellonaika: tiistai klo 10-11 ja 12-13

- Kävijöitä sivustolla 118 eri maasta
- Suurin osa käyttäjistä tuli elisan, teliasoneran tai dna:n yhteydellä

- Luetuin uutinen joulukuussa oli 7.1.2020 julkaistu: "Jyväskylän uimahallien kampanjatuotteet jälleen myynnissä to 9.1.–su 12.1.", 1 499 lukukertaa

- Somesta eniten tultu verkkosivulle, mille ja monestiko: jyvaskyla.fi -etusivu, 3141 kertaa (Facebook 2105, Twitter 913,  Instagram 53, Yammer 36, Instagram stories 22, wordpress 7, Blogger 3,  Yelp 2)

Sivut top 10

1. Kirjaston Verkkokirjasto-palvelu 143 722 käyntiä
2. Latuinfo 94 049
3. jyvaskyla.fi etusivu 89 545
4. Aikataulut ja reitit (Linkki) 47 108
5. Linkki - Jyväskylän seudun joukkoliikenne 43 503
6. Aikataulu- ja reittiopas (Linkki) 37 615
7. Aikatauluvihko (Linkki) 25 377
8. Asunnot (JVA) 22 362
9. Kylän Kattauksen ruokalistat 20 614
10. Jyväskylän kaupunginteatteri 19 824

Kaupungin sivuille tultiin joulukuussa pääasiassa suoraan joko hakukoneen avulla (70.5%) tai kirjoittamalla osoite tai suosikin/kirjanmerkin avulla (15.4%). Ulkopuolisilta sivuilta klikkaamalla tultiin 9.6% ja sosiaalisen median palveluista klikkaamalla 4.4% tapauksista.

Ja lisää mielenkiintoista www-tilastofaktaa löytyy kaupungin viestinnän sivuilta täältä:
https://www.jyvaskyla.fi/viestinta/internet

Asiasanat: