Asiakkaat voivat nyt ottaa Jyväskylän kaupungin vammaispalveluihin yhteyttä, lähettää viestejä tai asiakirjoja sekä kysellä asiointiinsa liittyviä asioita myös sähköisen palvelun kautta.

Sähköisesti voi ottaa yhteyttä vammaispalveluiden toimistoon sekä sosiaalityöhön ja palveluohjaukseen.

Sähköinen palvelu tarjoaa asiakkaan käyttöön tietoturvallisen ja -suojatun yhteydenottokanavan. 
– Asiakas voi lähettää sähköisesti esimerkiksi työnantajamallilla toteutettavan henkilökohtaisen avun tuntilistoja tai hakemukseen liitettäviä asiakirjoja. Asiakkaat ovat toivoneet sähköistä asiointimahdollisuutta ja hienoa, että saamme sen nyt käyttöön, selvittää palvelupäällikkö Päivi Junnilainen. 

Yhteydenotot tapahtuvat sähköisen Hyvis-palvelun kautta, johon asiakas rekisteröityy ja kirjautuu käyttäjäksi. Kirjautumiseen tarvitaan pankkitunnukset tai mobiilivarmenne. Kirjauduttuaan Omahyvikseen, asiakas lähettää liittymispyynnön yleisellä yhteydenottolomakkeella vammaispalveluiden toimiston tai sosiaalityön ja palveluohjauksen viestiryhmään. Tämän jälkeen asiakas voi lähettää viestejä ja asiakirjoja suoraan haluamalleen ryhmälle vammaispalveluihin.
– Tarvittaessa ohjaamme ja autamme asiakkaita sähköisen kanavan haltuunotossa, Junnilainen toteaa.

Sähköiseen asiointiin vammaispalveluiden nettisivuilta:
www.jyvaskyla.fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/vammaisten-palvelut/palvelu...

Lisätietoja:
johtava sosiaalityöntekijä Juho Suortti, p. 014 266 4063
palvelupäällikkö Päivi Junnilainen, p. 014 266 3636