Uusi palveluvalikko on ajanvarauspuhelimessa 11.–21.12.2018.

Huhtasuon terveysaseman ajanvaraukseen soittavat saavat testattavaksi uuden palveluvalikon parin viikon jaksolla 11.–21.12.2018. Puhelimessa voi numeron 1–3 valitsemalla rajata, mitä asiaa puhelu koskee. Kiireellistä apua tarvitseva asiakas valitsee numeron 1 ja joko jää jonottamaan puhelimeen tai jättää soittopyynnön, jolloin hänelle soitetaan terveysasemalta mahdollisimman pian. Muut puhelinvalikon vaihtoehdot koskevat esimerkiksi kiireetöntä ajanvarausta tai laboratoriovastausten kyselyä. Näiden valintojen jälkeen puhelinvastaaja ohjeistaa jättämään soittopyynnön.

Huhtasuolla testattava puhelinpalvelun valikko on tarkoitus ottaa käyttöön kaikilla Jyväskylän yhteistoiminta-alueen terveyskeskuksen (Jyte) terveysasemilla maaliskuussa 2019.
– Asiakkaat ovat toivoneet ajanvarauspuhelimeen valikkoa, jolla voisi osoittaa oman asiansa kiireellisyyden tai kiireettömyyden. Tavoitteena on, että kiireelliset asiat nousevat ensin vastattaviksi, vaikka puheluja tulisi paljon. Kiireelliseen hoitoon varattuja terveysaseman aamuaikoja jää välillä käyttämättä, kun nopeasta avusta hyötyvän puheluun vastataan vasta iltapäivällä, kertoo osastonhoitaja Satu Kasari Huhtasuon terveysasemalta.

Jyten terveysasemien ajanvaraukseen tulee noin 9000 puhelua viikossa. Terveysasemien puhelinpalvelua on kehitetty viime vuosina. Esimerkiksi kaikkiin Jyten terveysasemien ajanvarauspuheluihin vastataan Palokan terveysasemalla sijaitsevassa yhteyskeskuksessa. 

Lisätietoja:
Satu Kasari, osastonhoitaja, Huhtasuon terveysasema, p. 014 266 7765, etunimi.sukunimi(at)jkl.fi
 

Kaupunginosa: