Hyppää pääsisältöön
Kuva
Kuntoutujan kädet osastofysioterapiassa

Asiakaspalvelu

Kyllön terveysasema, 0-kerros (käynti ulkokautta)
Keskussairaalantie 20
PL 52, 40701 Jyväskylä

Asiakaspysäköintipaikkoja on hoitotarvikepalvelun edessä Kyllön terveysaseman alapihalla.

Hoitotarvikepalvelun asiakaspalvelusta saat asiakkuuden aikana ohjausta ja neuvontaa hoitotarvikeasioihin liittyen.

Voit olla yhteydessä hoitotarvikepalveluun puhelimitse ma–pe klo 9–14 p. 014 266 2030. Mikäli olemme varattuja, voit jättää takaisinsoittopyynnön puhelun aikana. Vaihtoehtoisesti voit myös jättää hoitotarvikepalveluun soittopyynnön netissä sinulle sopivaan ajankohtaan. Siirry tästä takaisinsoittopalveluun

Vastaanotolla asiointi ilman ajanvarausta on mahdollista vuoronumerolla ma–pe klo 9–12. Asiakaspalvelu on tarkoitettu ensisijaisesti uusille asiakkaille tai kiireellisten asioiden hoitoon.

Hoitotarvikepalvelu ei vastaanota kotiin toimitettuja ja ylimääräiseksi jääneitä hoitotarvikkeita hygieniasyistä.

 

Esite asiakkaille

Hoitotarvikepalvelun asiakkaille tarkoitettu esite löytyy tästä linkistä.

Hoitotarvikepalvelu on Jyväskylän, Hankasalmen ja Uuraisten terveyspalvelujen asiakkaiden keskitetty terveyspalvelu. Jos sairautesi on kestänyt yli kolme kuukautta tai on pysyvä, sinulla on oikeus saada maksutta hoitosuunnitelmasi mukaisia hoitotarvikkeita. 

Maksuttomia hoitotarvikkeita myönnetään sairaanhoitajan tai lääkärin lähetteen perusteella yksilöllisen tarpeen mukaisesti. Lähetteen perusteella hoitotarvikepalvelussa tehdään hoitotarvikejakelusuunnitelma, jonka perusteella pystyt tilaamaan tarvitsemasi tuotteet.

Hoitotarvikepalvelun kautta saatavia maksuttomia hoitotarvikkeita ovat mm. avannetarvikkeet, diabeetikon hoitotarvikkeet, katetrit ja virtsankeräystarvikkeet, ravinto-, happi- ja dialyysihoitotarvikkeet sekä 3 kuukauden omavastuuajan jälkeen myös haavanhoitotarvikkeet ja vaipat.

Ennakoi tarpeesi ja tee tilaus hyvissä ajoin

Hoitotarvikkeiden tilaaminen tapahtuu 3 kuukauden välein, ja tilaamisen jälkeen tarvikkeiden toimitusaika on 2 viikkoa. 

Hoitotarvikkeiden tilaaminen tapahtuu ensisijaisesti Palse.fi-palvelussa. 

Ohje: Hoitotarvikkeiden tilaaminen Palse.fi-palvelussa

Poikkeuksen muodostavat asiakkaan kotijakelusopimuksessa olevat tuotteet, kuten esimerkiksi vaipat, katetrit, avannetarvikkeet, joita ei voi tilata Palse.fi-palvelun kautta. Hoitotarvikepalvelusta suositellaan näiden tuoteryhmien asiakkaita siirtymään kotijakeluun, josta tehdään kotijakelusopimus hoitotarvikepalvelun vastaanotossa. 

Hoitotarvikkeiden toimitus

Palse.fi-palvelusta tilattujen hoitotarvikkeiden nouto 

Mikäli tilaamiisi hoitotarvikkeisiin ei ole saatavilla kotijakelupalvelua, hoitotarvikkeet toimitetaan 2 viikon kuluessa Kyllön pääsisäänkäynnin yhteydessä olevaan lokeroautomaattiin, joka on avoinna ma–su klo 7–19.30.

Toimituspaikaksi voi myös valita lähimmän terveysaseman (ei kuitenkaan Novan terveysasemaa), jolloin nouto tapahtuu terveysaseman aukioloaikojen mukaisesti. Tarvikkeet on noudettava 3 päivän sisällä saapumisilmoituksen vastaanottamisesta.

Kotijakelupalvelu

Osa lähetteenmukaisista hoitotarvikkeista voidaan toimittaa kotijakelun kautta suoraan asiakkaalle. Palvelu on asiakkaalle maksuton.

Hoitotarvikepalvelussa tehdään hoitotarvikkeista kotijakelusopimus. Posti toimittaa hoitotarvikkeet asiakkaalle sovittuna ajankohtana.

Kotijakelupalvelussa asiakkaalle toimitetaan kolmen kuukauden hoitotarvikkeet kerralla. Asiakas tekee itse seuraavan tilauksen suoraan toimittajalta puhelimitse.
Lisätietoja kotijakelusta saat hoitotarvikepalvelusta numerosta 014 266 2030 ma–pe klo 9–14. 

Lyhytaikalainaan ja pitkäaikalainaan annettavista lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineistä ja palvelupisteiden aukioloajoista lisätietoja apuvälinepalvelun sivulla.

Sähköinen asiointi Palse.fi-palvelussa

  • Mene Palse.fi-palveluun ja valitse Asiakkaille-kohdasta Siirry asioimaan. Valitse kohdasta Kirjaudu Suomi.fi-tunnistautumisella Kirjaudu sisään. 
  • Valitse tunnistustapa: varmennekortti, mobiilivarmenne tai oman pankkisi verkkopankki. Tunnistautumisen jälkeen valitse Jatka palveluun.
  • Valitse Myönnetyt palvelut ja sieltä kohta Hoitotarviketiedot => Uusi asiakastilaus. Täytä tilausta ja toimitusta koskevat tiedot ja valitse Jatka tilaukseen. Tarkista tilauksen tiedot ja valitse Lähetä tilaus. Halutessasi voit tilata vahvistuksen tilauksestasi sähköpostiisi tai tekstiviestinä matkapuhelinnumeroosi. Viestin tilaaminen on maksutonta. 
  • Saat noudettavasta hoitotarviketilauksesta tekstiviestin kahden viikon kuluessa tilauksen tekemisestä. Mikäli olet valinnut noutopaikaksi lokeroautomaatin, on tekstiviestissä lokeron avauksessa tarvittava koodi.
  •  Noutoilmoituksen vastaanottamisen jälkeen tulee tilaus noutaa 3 vuorokauden kuluessa valitsemastasi toimituspaikasta.