Keskitetty hoitotarvikepalvelu

Kyllön terveysasema, 0-kerros (käynti ulkokautta)
Keskussairaalantie 20
PL 52, 40701 Jyväskylä

Hoitotarvikepalvelu on kaikkien Jyväskylän, Hankasalmen ja Uuraisten terveyspalvelujen asiakkaiden keskitetty terveyspalvelu. 

Maksuttomia hoitotarvikkeita myönnetään sairaanhoitajan tai lääkärin lähetteen perusteella.

Asiakkaalle voidaan antaa hoitotarvikkeita mikäli hänellä on jatkuva, yleensä yli kolme kuukautta kestävä hoidontarve. 

Hoitotarvikepalvelun kautta saatavia hoitotarvikkeita ovat mm. avannetarvikkeet, diabeetikon hoitotarvikkeet, katetrit ja virtsankeräystarvikkeet sekä ravinto-, happi- ja dialyysihoitotarvikkeet.

Lisäksi 3 kk:n omavastuuajan jälkeen myös haavanhoitotarvikkeet ja vaipat.

Hoitotarvikkeiden tilaaminen

Hoitotarvikkeiden tilauksen voi tehdä

  • sähköisesti osoitteessa www.palse.fi
  • puhelimitse Hoitotarvikepalvelu p. 014 266 2030 ma-pe klo 9-14. Huom! Ajalla 29.4.-16.5. puhelinaika klo 9-12
  • asiakaspalvelussa, asiointi ilman ajanvarausta, vuoronumerolla ma-pe klo 9-15, ensisijaisesti uudet asiakkaat/lähetteet, kiireelliset asiat,ohjausasiakkaat. Huom! asiakaspalvelupiste suljetaan varastonhallintajärjestelmän käyttökatkon vuoksi ti 18.5. klo 13. Puhelinpalvelu toimii normaalisti klo 14 saakka. 

Asiakaspysäköintipaikkoja on Hoitotarvikepalvelun edessä Kyllön terveysaseman alapihalla.

Hoitotarvikepalvelun tuotetoimituksissa on ruuhkaa resurssipulan vuoksi. Huomioikaa, että toimitusaika voi olla pidempi kuin olemme luvanneet.

Hoitotarvikkeet toimitetaan (puhelin ja sähköinen tilaus) 2 viikon kuluessa Kyllön pääsisäänkäynnin yhteydessä olevaan lokeroautomaattiin, joka on avoinna ma-su klo 7-19.30. Toimituspaikaksi voi myös valita lähimmän terveysaseman. 

Huomioithan, että sinulla on kahden viikon hoitotarvikkeet jäljellä, kun teet tilauksen. 

Hoitotarvikepalvelu ei vastaanota kotiin toimitettuja ja ylimääräiseksi jääneitä hoitotarvikkeita hygieniasyistä. 

Takaisinsoittopyyntö hoitotarvikepalveluun

Voit jättää hoitotarvikepalveluun takaisinsoittopyynnön myös netissä sinulle sopivaan ajankohtaan.

  • Siirry takaisinsoittopalveluun
  • Täytä avautuvalle lomakkeelle nimesi ja puhelinnumerosi, johon haluat ajanvarauspalvelun soittavan.
  • Kirjoita puhelinnumerosi kaikki numerot peräkkäin ilman välilyöntejä (esim. 040xxxxxxx, tai 050xxxxxxx). Älä käytä kansainvälistä suuntanumeroa +358 numeron alussa.
  • Valitse alasvetovalikosta ajankohta, jolloin haluat ajanvarauksesta soitettavan sinulle takaisin. Jos puheluliikenteessä on ruuhkaa, emme välttämättä voi soittaa sinulle juuri toivomanasi ajankohtana. Soitamme kuitenkin takaisin saman päivän aikana.
  • Huom! Takaisinsoittoaikoja on tietty määrä / tunti. Jos alasvetovalikko ei näytä vapaita aikoja haluamallesi ajankohdalle, ajat on jo varattu. Valitse toinen sopiva aika tai toinen päivä.
  • Kun olet jättänyt soittopyynnön verkossa, sinun ei enää tarvitse soittaa erikseen puhelinpalveluumme.

Hoitotarvikepalvelun sähköinen asiointi

  • Sähköisesti tilattujen hoitotarvikkeiden noutopaikaksi voi valita Kyllön lokeroautomaatin tai Hankasalmen, Korpilahden, Uuraisten, Säynätsalon tai Tikkakosken terveysaseman.  
  • Jos tilauksen noutopaikka on terveysasema, niin tilaus noudetaan valitun terveysaseman vastaanotolta sen aukioloaikojen mukaisesti.
  • Asiakkaan kotijakelusopimuksessa olevia tuotteita, kuten esimerkiksi vaipat, katetrit, avannetarvikkeet ei voi tilata Palse.fi-palvelun kautta. Hoitotarvikepalvelusta suositellaan näiden tuoteryhmien asiakkaita siirtymään kotijakeluun. 

Sähköinen asiointi Palse.fi-palvelussa:

  • Mene osoitteeseen www.palse.fi ja valitse Asiakkaille –kohdasta Siirry asioimaan. Valitse kohdasta Kirjaudu Suomi.fi-tunnistautumisella Kirjaudu sisään
  • Valitse tunnistustapa: varmennekortti, mobiilivarmenne tai oman pankkisi verkkopankki. Tunnistautumisen jälkeen valitse Jatka palveluun. Valitse Myönnetyt palvelut ja sieltä kohta Hoitotarviketiedot -> Uusi asiakastilaus. Täytä tilausta ja toimitusta koskevat tiedot ja valitse Jatka tilaukseen. Tarkista tilauksen tiedot ja valitse Lähetä tilaus. Halutessasi voit tilata vahvistuksen tilauksestasi sähköpostiisi tai tekstiviestinä matkapuhelinnumeroosi. Viestin tilaaminen on maksutonta. 
  • Saat noudettavasta hoitotarviketilauksesta tekstiviestin kahden viikon kuluessa tilauksen tekemisestä. Tekstiviestissä on lokeroautomaatin avauksessa tarvittava koodi.
  • Noutoilmoituksen vastaanottamisen jälkeen tulee tilaus noutaa 3 vuorokauden kuluessa valitsemastasi toimituspaikasta. 

Kotijakelupalvelu

Osa lähetteenmukaisista hoitotarvikkeista voidaan toimittaa kotijakelun kautta suoraan asiakkaalle. Palvelu on asiakkaalle maksuton. Hoitotarvikepalvelussa tehdään hoitotarvikkeista kotijakelusopimus. Posti toimittaa hoitotarvikkeet asiakkaalle sovittuna ajankohtana. Kotijakelupalvelussa asiakkaalle toimitetaan kolmen kuukauden hoitotarvikkeet kerralla. Asiakas tekee itse seuraavan tilauksen suoraan toimittajalta puhelimitse.

Huomioithan, että diabetestuotteiden kotijakelu päättyi 1.9.2019.

Lisätietoja kotijakelusta saat hoitotarvikepalvelusta.

Kaavakuva hoitotarvikkeiden kotiinjakelupalvelusta

Apuvälineet

Lyhytaikalainaan ja pitkäaikalainaan (eli lääkinnällisen kuntoutuksen) annettavista apuvälineistä ja palvelupisteiden aukioloajoista lisätietoja apuvälinepalvelujen sivulla.

Suosittelisitko meitä?

Mittarissa näkyy palvelussamme annettu asiakaspalaute suhdelukuna. Tavoitelukumme on yli 70.