Ravitsemus

Kouluruokailu: Kylän kattaus

Lisätietoa koululaisen ravitsemuksesta:
Terve koululainen: alakoululaisen ravinto ja yläkoululaisen ravinto
Neuvokas perhe: ruoka ja syöminen

Hyvä ateriarytmi auttaa jaksamaan, koululainen tarvitsee ruokaa 3-4 tunnin välein. Säännöllisellä syömisellä jaksaa keskittyä koulunkäyntiin, harrastuksiin, läksyjen lukuun ja kavereiden kanssa puuhasteluun. Selkeä ateriarytmi vähentää turhaa, usein epäterveellistä napostelua pitkin päivää.

Ajantasaista tietoa juuri itselle soveltuvista elintarvikkeista ja niiden saatavuudesta sekä ruokaohjeista löytyy Erimenun kautta.

Erityisruokavaliot kouluilla

Kouluterveydenhoitaja kirjoittaa erityisruokavaliotodistuksen koulun keittiölle ruoka-aineallergioista, joista voi aiheutua oppilaalle vakavia oireita (anafylaksia). Lievemmissä allergioissa ja vakaumukseen tms. liittyvissä asioissa sekä aiemman todistuksen päivittämisen suhteen ohjaamme olemaan yhteydessä suoraan koulun keittiöön.

Kouluruokailu: Kylän kattaus

Lisätietoa koululaisen ravitsemuksesta:
Terve koululainen: alakoululaisen ravinto ja yläkoululaisen ravinto
Neuvokas perhe: ruoka ja syöminen