Hyppää pääsisältöön
Kuva
Mies pelaa frisbeegolfia. Kuva Laajis Oy
Pääsisältö

Tapahtuman markkinointi kohdistetaan yleisölle ja tapahtumassa kävijöille sekä yritysyhteistyökumppaneille. Tässä auttaa kohderyhmän kartoittaminen etukäteen. Kartoituksen avulla voidaan valita markkinointikanavat halutulle kohderyhmälle. Tiedottaminen kohdistetaan erilaisille tiedotusvälineille ja sen kautta tavoitetaan myös ne viranomaiset, jotka jäävät ilmoitus- ja lupamenettelyjen ulkopuolelle.

Tapahtuman markkinointi kannattaa aloittaa hyvissä ajoin ennen tapahtumaa ja sitä tulee jatkaa aina tapahtuman alusta loppuun saakka ja mielellään myös tapahtuman jälkeenkin. Perusteellisesti tehdyllä markkinointi- ja tiedotussuunnitelmalla tavoittaa laajemman yleisön ja hyvä suunnitelma helpottaa varsinkin tapahtuman lähestyessä, jolloin tiedotus ei jää tapahtumakiireiden vuoksi vajaaksi.

Markkinointikanavia

Lisää oma tapahtumasi kaupungin tapahtumakalenteriin

  • Mediatiedotteet (lyhyt kuvaus tapahtumasta ja yhteystiedot)
  • Sosiaalinen media
  • Mainokset lehdissä, radiossa, tv:ssä
  • Kadunvarsimainokset, flyerit, banderollit yms. kaupungilla
  • Jyväskylän kaupungin tapahtumakalenteri
  • Muita tapahtumakalentereita netissä: Keskisuomalainen, Suur-Jyväskylän Lehti 
  • Julisteet kaupungin ilmoitustauluilla
  • Erilaiset tempaukset
  • Tiedotustilaisuus

Visit Jyväskylä Regionin maksuttomat näkyvyydet

Ilmoita tapahtumastasi Keski-Suomen Tapahtumakalenteriin, josta se ohjautuu valitusti Visit Jyväskylä Regionin useisiin eri nettisivujen koosteisiin ja joita päivitetään viikoittain

Nettisivusisältöjen pohjalta laaditaan myös ”Weekly Programme” -tuloste, johon kootaan parhaita paloja kultakin viikolta. Weekly Programme on jaossa Matkailuneuvonnan info-pisteessä (Asemakatu 7). Nettisivusisältöjen pohjalta kootaan myös kuukauden tapahtumat, joita esitetään Visit Jyväskylä Regionin info screeneillä Matkailuneuvonnan info-pisteessä sekä Matkakeskuksessa.

Nettisivusisältöjen osalta on hyvä muistaa, että Visit Jyväskylä Region palvelee ensisijaisesti matkailijoita, joitain rajauksia tehdään sisältöjen osalta.  

Nettisivujen vinkkilistat

Nettisivuille tehdään erilaisia sesonkikohtaisia vinkkilistoja (kuten joulun, hiihtoloman, vapun, äitienpäivän ja juhannuksen vinkkilistat). Vinkkilistoihin voi päästä mukaan ilmoittamalla tapahtuman matkailuneuvontaan.

Tägää Visit Jyväskylä Region somepostauksiin (#visitjyvaskylaregion)

Apua markkinointiin

Markkinointiin, erityisesti sosiaalisen median kanavissa,  voi kysyä apua myös Visit Jyväskylä -matkailuneuvonnasta, matkailu(at)jyvaskyla.fi