Sähköinen laskutus ilman verkkolaskusopimusta

Toimittajaportaali

Toimittajaportaalin avulla voit tehdä ja lähettää kaupungille verkkolaskuja rivitietoineen ja liitteineen. Maksuton palvelu on tarkoitettu laskuttajille, joilla on vain vähän laskuja, eikä omaa verkkolaskutuspalvelua. Palvelu vaatii rekisteröitymisen. Toimittajaportaaliin rekisteröitymiset aktivoidaan Jyväskylän kaupungin toimesta. Tarkista Toimittajaportaalin käyttöohjeesta, miten rekisteröityminen tehdään.

Toimittajaportaaliin: http://bsp.basware.com/

Toimittajaportaalin käyttöohje: Toimittajaportaalin pikaohje (pdf), päivitetty 24.3.2017

Toimittajaportaalin opastus ja tuki, Basware Oyj p. 0600 97373 (3 eur/min + pvm), sähköpostituki (tuki vain englanninkielellä) bc.servicedesk.global@basware.com

Toimittajaportaalin usein kysytyt kysymykset (UKK)

Olen unohtanut käyttäjätunnukseni tai salasanani, miten pääsen kirjautumaan toimittajaportaaliin? 

Vastaus: Jyväskylän kaupungin toimesta ei pystytä resetoimaan salasanaa tai kertomaan millä käyttäjätunnuksella toimittajaportaaliin on tunnukset luotu.
Kirjautumisongelmissa tulee ottaa yhteyttä toimittajaportaaliin tarjoavaan toimittajaan. Yhteystiedot: Basware Oyj, puh. 0600 97373 (3 eur/min + pvm). Sähköposti (tuki vain englanniksi) bc.servicedesk.global@basware.com

Toimittajaportaaliin rekisteröityminen on hylätty Jyväskylä kaupungin toimesta puuttuvien tietojen perusteella (osoitetieto/pankkitilitieto). Miten toimin?

Vastaus: Kirjaudu järjestelmään käyttäjätunnuksellasi, valitse vasemmasta navigointivalikosta "Hallinta" ja sieltä "Yrityksen profiili". Lisää puuttuvat tiedot.

Miten saan tulostettua laskun tiedot?

Vastaus: Laskukuvan saa tulostettua laskun tietojen Laskun kuvat -välilehdeltä. Toimittajaportaalin pikaohjeesta löytyy kuvallinen ohjeistus laskukuvan tulostuksesta.

Olen liittämässä liitettä laskulle, mitä minun tulee ottaa huomioon?

Vastaus: Liitetiedosto saa olla max. 4 Mt kokoinen. Liitetiedoston tulee täyttää seuraavat kriteerit: tiedostonimessä ei saa olla ääkkösiä, kirjaimet vain a-z väliltä. Tuetut tiedostomuodot ovat pdf, tif/tiff, jpg, htm/html, txt, xls/xlsx, doc/docx, ppt/pptx. Tiedostonimi saa olla max. 25 merkkiä pitkä + tiedostopääte. Toimittajaportaalin pikaohjeesta löytyy kuvallinen ohjeistus liitteen lisäämisestä laskulle.

Kun laskua luo toimittajaportaalissa, mitä lisään kohtaan maksuviitenumero?

Vastaus: Maksuviitenumerolla yksilöidään tilisiirto. Kyseinen kenttä ei ole pakollinen. Mikäli yrityksellä ei ole käytössä maksuviitteitä, niin kyseinen kenttä tulee jättää tyhjäksi. Maksuviitteeseen ei saa laittaa pelkkää laskun numeroa, vaan kyseiseen kenttään tulee lisätä viitenumero, joka voidaan käsitellä pankissa. Virheellisellä viitenumerotiedolla tulevat suoritukset palautuvat pankista kaupungille, jolloin laskun maksu viivästyy toimittajalle.

Yritän lisätä asiakasta, mutta asiakastieto Jyväskylän kaupunki on harmaana. Mitä teen?

Vastaus: Paina Jyväskylä kaupunki sanan edessä olevaa plusmerkkiä, jolloin avautuu verkkolaskuja vastaanottavat palvelualueet.

Olen yksityishenkilö ja laskutan kaupunkia. Mitä laitan Organisaation y-tunnus kohtaan?

Vastaus: Y-tunnus kohtaan voi lisätä henkilötunnuksen. Henkilötunnus tulee olla muotoa ppkkvv-xxxx. Mikäli ei halua laittaa henkilötunnuksen loppuosaa, niin loppuosan voi korvata 123X merkeillä.

Minulle tuli sähköpostiviesti "Basware Supplier Portal -laskuja vanhenemassa". Mitä tämä viesti tarkoittaa?

Vastaus: Toimittajaportaalin tietokannassa laskut säilyvät kolme kuukautta laskun tallennuksesta lukien. Toimittaja voi ladata laskut omalle tietokoneelle ennen säilytysajan umpeutumista. Sähköposti-ilmoitus kertoo sen, että lasku vanhenee järjestelmässä ja poistuu automaattisesti 30 päivän päästä. Laskun tiedot pääsee tallentamaan omalle koneelle kohdasta "Laskut" ja valitsemalla "Hae laskuja". Laskun saa ladattua valitsemalla kyseisen laskun tiedot ja painamalla "Vie arkistoon" ikonia.