Sosiaalityön ja -ohjauksen yhteystiedot ja asiointi

Hannikaisenkadun sosiaaliasema

hannikaisenkadun_sosiaaliasema_sisaankaynti.jpg

Hannikaisenkatu 37, PL 583 (katso sijainti kartalla)
40100 Jyväskylä

Avoinna ma-pe klo 9-15.30
Ajanvarauksella asiakkaita otetaan vastaan sovitusti

Opastuksen puhelinneuvonta
p. 014 266 3624 arkisin klo 8-16

Tietosuojasyistä Jyväskylän kaupungin sosiaali- ja terveyspalvelujen henkilökunta ei vastaa sähköpostilla tuleviin asiakastietoja koskeviin kysymyksiin.

Sähköinen asiointi Hyvis -palvelun kautta

Sähköisen asioinnin kautta voit jättää yhteydenottopyynnön tai toimeentulotukihakemuksen sekä varata takaisinsoittoajan sosiaaliasemalle.
Lisätietoa sähköisestä asioinnista

Korona viruksen vuoksi asiakkaita pyydetään suosimaan vaihtoehtoisia yhteydenottotapoja (puhelut, sähköinen asiointi Hyvis.fi -kautta), mikäli kärsivät flunssan oireista.

Hannikaisenkadun sosiaaliasema

Hannikaisenkadun sosiaaliasema on osoitteessa Hannikaisenkatu 37. Ovet ovat avoinna klo 9-15.30. Opastuksen puhelinneuvonta klo 8-16.

Korpilahden sosiaaliaseman (os. Virastokuja 2) palvelupäivä ovat tällä hetkellä tauolla, jatkosta ilmoitetaan myöhemmin.

Sosiaalipäivystys

Aikuissosiaalityön virka-aikainen sosiaalipäivystys on tarkoitettu aikuisten sosiaalisiin kriisi- ja hätätilanteisiin, jotka vaativat nopeita toimenpiteitä. Päivystävä sosiaalityöntekijä arvioi välttämättömän ja kiireellisen sosiaalipalvelujen tarpeen. Sosiaalipäivystyksen tavoitat arkisin klo 8-16 numerosta 014 266 9664

Uusi asiakas

Jos olet uusi asiakas, voit kysyä apua puhelimitse tai tulla paikan päälle Hannikaisenkadun sosiaaliaseman opastukseen. Alkuarviointiimissä tehdään tilanteesi alkukartoitus ja tarvittaessa ohjataan sinut eteenpäin oman alueesi työntekijälle. Tavoitat meidät ma-ti ja to-pe klo 9-11 numerosta 014 266 1972.

Jos olet asioinut jo aiemmin

Jos sinulla on jo oma työntekijä, voit ottaa yhteyttä omaan työntekijääsi asuinalueesi mukaisesti.

Sosiaaliaseman aukioloaikoina voit tavoitella omaa työntekijääsi haluamanasi ajankohtana. Mikäli työntekijä ei ole juuri silloin tavoitettavissa, vastaajaviesti ohjaa sinua toimimaan tai kertoo milloin työntekijä on parhaiten tavoitettavissa. Kiireellisissä tapauksissa voit ottaa yhteyttä sosiaaliaseman opastukseen.

Huoli-ilmoituksen tekeminen

Oletko huolissasi asiakkaasi, läheisesi tai jonkun muun henkilön elämäntilanteesta esimerkiksi päihteiden käytöstä, toimeentulosta tai muusta elämänhallinnan ongelmasta? Voit tehdä ilmoituksen aikuissosiaalityöhön.  Ilmoituksen perusteella arvioidaan  millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota. Tee ilmoitus ma-ti ja to-pe klo 9-11 numeroon 014 266 1972. Ilmoituksen voit tehdä myös Hyviksessä.

Ohjausta ja neuvontaa saat myös chatin kautta

Jyväskylän kaupungin aikuissosiaalityöhön voi olla yhteydessä myös chatin kautta. Chat on avoinna joka arkipäivä kello 12–14. Chatissa voi jutella nimettömästi Hannikaisenkadun sosiaaliaseman ja Nuorten aikuisten palvelukeskuksen - J-Napin ammattilaisten kanssa. Chattiin ei tule kirjoittaa henkilötunnusta tai muita henkilötietoja, eikä siellä voida keskustella asiakkaan tunnistautumista vaativia asioita. Keskustelut tallentuvat ja niitä voidaan käyttää palvelun kehittämis- ja tutkimustarkoituksiin. 

Chatissa kesätauko 1.6.-31.8.2020.

Muut yhteystiedot

Aikuissosiaalityön johtavat sosiaalityöntekijät

Laura Vänttinen puh. 014 266 3403
Kaisa Kohvakka puh. 014 2668555, 050 4720604

Maksuliikennesihteerit

Saija Huovila puh. 014 266 3360
Heli Manninen puh. 014 266 3376
Leena Härkönen puh. 014 266 3617

Sähköinen asiointi Hyvis -palvelun kautta

Sähköisen asioinnin kautta voit jättää yhteydenottopyynnön tai toimeentulotukihakemuksen sekä varata takaisinsoittoajan sosiaaliasemalle.
Lisätietoa sähköisestä asioinnista