Turvapalvelu Taina

Turvapuhelinpalvelua tarvitseva asiakas ottaa yhteyttä
OIVA-keskukseen
arkipäivisin klo 9-15
puhelin 014 266 1801

Turvapuhelin-esite (pdf)

Huolto- ja vikailmoitukset turvapuhelinpalvelu
p. 014 2667445
Puhelimeen vastataan ympäri vuorokauden

Jyväskylän kaupungin kotihoidon turvapalvelu Taina tarjoaa ympärivuorokautista turvaa jyväskyläläisille. Turvapalvelun avulla on mahdollista saada apua äkillisissä tilanteissa. Hälytys tapahtuu painamalla turvarannekkeen nappia. 

Laitteista peritään kuukausimaksu, joka sisältää asiakkaan kanssa sovitun palvelukokonaisuuden.

Turvapalvelu Taina ottaa vastaan asiakkaiden hälytykset ympäri vuorokauden.

Turvapalvelussa työskentelee lähihoitajia ja sairaanhoitajia, jotka arvioivat asiakkaan avuntarpeen. Tarvittavat auttamiskäynnit tekee turvapalvelun henkilökunta yhteistyössä kotihoidon kanssa.

Turvapuhelinlaitteet

Turvapalvelun peruspaketti: GSM-turvapuhelinlaite, jossa valmiina gsm-liittymä. Sisältää yhden turvarannekkeen. Kuukausimaksu sisältää turvapuhelinpalvelun sekä auttamiskäynnit.

Turvapuhelimeen on mahdollista kytkeä muita arkea ja turvallisuutta tukevia lisälaitteita, kuten ovi- ja ikkunahälytin. Turvapuhelin toimii vain asiakaan asunnossa.

Paikantava turvaranneke: Turvapuhelinranneke, jossa valmiina gsm-liittymä. Kuukausimaksu sisältää turvapuhelinpalvelun sekä auttamiskäynnit. Paikantavaan rannekkeeseen ei ole mahdollista liittää lisälaitteita.

Palvelusta hyötyy kotihoidon tai omaishoidon asiakas, jolla on taipumusta poistua asunnosta ja eksyä. Paikantavan rannakkeen latauksesta huolehtii kotihoito tai omaishoito. Ranneke tulee ladata joka päivä. Turvapalvelu voi tarvittaessa paikantaa asiakkaan ja vastaanottaa hälytyksiä eri tilanteista, kuten asunnosta poistumisesta.

Toinen paikantavasta rannekkeesta hyötyvä asiakasryhmä ovat asiakkaat, jotka pitävät tärkeänä toimintakyvyn ylläpitämistä ja kaipaavat turvaa kodin ulkopuolella liikuttaessa. Asiakas pystyy huolehtimaan rannekkeen latauksesta itse.

Palvelun aloittaminen edellyttää aina OIVA-keskuksen palveluohjaajan arviointia.

Hinnasto

  • Turvapalvelu GSM: 40,10€ /kk
  • Turvapalvelu GPS paikantava: 66,20€ /kk

Lisälaitteet:

  • Lisäranneke tai -riipus: 2,10€ / kk
  • Savu/palovaroitin: 4,20€ /kk
  • Ovi- tai ikkunahälytin: 5,80€ /kk
  • Huoneiston lämpötilailmaisin 3,10€ / kk
  • Häkäkaasuhälytin: 5,20€ /kk
  • Turvapuhelimen turvakamera 49,25 € /kk
  • Turvakameran lisäkamerat 24,70€ 
  • Asennuspalvelu: 84,90 € / asennuskerta

Asiakkaan kadottamat turvalaitteet veloitetaan erillisen hinnaston mukaan.

Lääkekello

Lääkekello voi auttaa hoitamaan lääkkeenoton turvallisesti.
Kotihoidon työntekijä jakaa viikon tai kahden lääkkeet lääkekelloon, joka muistuttaa äänimerkillä asiakasta ottamaan lääkkeet oikeaan aikaan. 
Mikäli lääkkeenotto viivästyy, saa asiakas siitä muistutussoiton puhelimeen. Jos lääkkeenotto kokonaan unohtuu, lääkekello ei anna ottaa annosta. Jos asiakas ei ota lääkettä tietyn ajan kuluessa, hälytys menee Turvapalvelu Tainaan. Tällöin kotihoidon työntekijä ottaa yhteyttä asiakkaaseen joko puhelimella tai käymällä asiakkaan luona.

Tavoitteena on lääkehoidon turvallisuus ja säännöllisyys.

Lisätietoja lääkekellosta saat OIVA-keskuksesta.

Huolto- ja vikailmoitukset turvapuhelinpalvelu
p. 014 2667445
Puhelimeen vastataan ympäri vuorokauden