Hyppää pääsisältöön
Kuva
Palveluohjaajat neuvovat ikäihmisten asioissa puhelimessa ja kotikäynneillä


Ikääntyneiden palveluohjausta ja neuvontaa tarjotaan OIVA-keskuksessa. OIVA-keskuksesta saa yksilöllistä ikääntyneiden kotona asumista tukevaa ohjausta sekä asiakkaan palvelutarpeen arviointia koko Jyväskylän alueella. Ohjauksella tuetaan ikääntyneen omatoimisuutta ja autetaan häntä löytämään keinoja kotona asumisen tukemiseen. Palveluohjaus on maksutonta.

OIVA-keskuksen palveluohjaaja auttaa joko puhelimessa tai kotikäynnillä. Kotikäyntiä voi pyytää itse. Pyynnön voi tehdä myös omainen, ystävä tai viranomainen.

Ikääntyneiden palveluja jo käyttävät asiakkaat voivat ottaa suoraan yhteyttä niihin työntekijöihin, joiden kanssa ovat asioineet aiemmin.

Chat asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu chat (vihreä laatikko sivun oikeassa alanurkassa) on käytössä arkisin klo 9-15.

Chatissa saa palveluohjaajilta reaaliaikaisesti ohjausta ja neuvontaa ikääntyneiden asioissa.

Chattiin ei tule kirjoittaa henkilötunnusta tai muita henkilötietoja. 

Palvelutarpeen arviointi

Palvelutarpeen arvioinnissa kartoitetaan asiakkaan voimavaroja ja laaditaan asiakkaalle yksilöllinen palvelusuunnitelma.

Asiakkaat ohjataan tarpeen mukaisiin palveluihin. Palvelut voivat olla yksityisen palveluntuottajan tai kaupungin tuottamia palveluita. 

Kotihoidon palveluja jo käyttävät asiakkaat

Kotihoidon palveluja jo käyttävät asiakkaat ottavat yhteyttä omaan kotihoidon alueen työntekijään arkisin.

OIVA-keskus

arkisin klo 9-15
p. 014 266 1801
Ohjelmakaari 10, 40500 Jyväskylä

Asiakaspalvelupiste palvelee OIVA-keskuksessa käyviä asiakkaita
arkisin klo 8-15

Jos tarvitset tukea omaan tai läheisesi elämäntilanteeseen tai olet huolissasi, voit asioida myös verkossa: Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen

Omavalvontasuunnitelma