Yhteystiedot ja asiointi

Hannikaisenkadun sosiaaliasema

hannikaisenkadun_sosiaaliasema_sisaankaynti.jpg

Hannikaisenkatu 37, PL 583 (katso sijainti kartalla)
40100 Jyväskylä

Avoinna ma-pe klo 9-15.30
Ajanvarauksella asiakkaita otetaan vastaan sovitusti

Opastuksen puhelinpäivystys
p. 014 266 3624 arkisin klo 8-16

Tietosuojasyistä Jyväskylän kaupungin sosiaali- ja terveyspalvelujen henkilökunta ei vastaa sähköpostilla tuleviin asiakastietoja koskeviin kysymyksiin.

Sosiaaliasaeman odotusaula poissa käytöstä remontin vuoksi 13.5.-19.6.2019 – yhteydenotot pääasiassa puhelimitse

Yhteydenotot ja asiointi sosiaaliasemalla 13.5.-19.6.2019

  • Vuoronumeroasiointi pois käytöstä ajalla 13.5.-19.6.
  • Puhelin asiakasopastukseen on 014 266 3624. Asiakas saa puhelimessa toimintaohjeet. Samalla arvioidaan tarve henkilökohtaiseen ajanvarausta vaativaan asiointiin.
  • Halutessaan asiakas voi jättää soittopyynnön sosiaaliaseman pääoven vieressä olevaan postilaatikkoon. Asiakkaalle soitetaan takaisin viimeistään seuraavana arkipäivänä.
  • Chat on avoinna arkisin klo 10-14. Yhteyttä voi ottaa nimettömästi.
  • Yhteyttä voi ottaa myös sähköisen asioinnin kautta.
  • Ajan varannut asiakas noudetaan sovittuna aikana takaovelta.
  • Mikäli sinulla ei ole puhelinta käytössä, tavoitat työntekijän ma-pe klo 12-12.15 rakennuksen toisella puolella olevalta takaovelta.

Toimeentulotukihakemuksen jättäminen

  • Tarkasta, että Kelan perustoimeentulotuki on haettuna ja siitä päätös tehtynä.
  • Harkinnanvaraista toimeentulotukihakemusta ei voi käsitellä, mikäli Kelan perustoimeentukea ei ole haettu. Voit kirjoittaa Kelan perustoimeentulotukihakemukseen pyynnön siirtää hakemus Kelan käsittelyn jälkeen kuntaan.
  • Voit jättää kuntaan kuuluvan täydentävän tai ehkäisevän toimeentulotukihakemuksen mahdollisine liitteineen viereiseen postilaatikkoon.
  • Mikäli sinulla ei ole kopioita liitteistä, palautamme alkuperäiset liitteet päätöksen mukana takaisin.
  • Kopiointi- tai tulostusmahdollisuutta ei valitettavasti aularemontin aikana ole.
  • Mikäli hakemuksesi on puutteellinen, lähetämme sinulle lisäselvityspyynnön hakemukseen.

Sähköinen asiointi Hyvis -palvelun kautta

Sähköisen asioinnin kautta voit jättää yhteydenottopyynnön tai toimeentulotukihakemuksen sekä varata takaisinsoittoajan sosiaalityöntekijälle tai sosiaaliohjaajalle.
Lisätietoa sähköisestä asioinnista

Hannikaisenkadun sosiaaliasema

Sosiaaliaseman aula ja vuoronumeroasiointi on poissa käytöstä 13.5.-19.6. remontin vuoksi.

Hannikaisenkadun sosiaaliasema on osoitteessa Hannikaisenkatu 37. Ovet ovat avoinna klo 9-15.30. Puhelinpäivystys klo 8-16.

Jos olet uusi asiakas, voit kysyä apua puhelimitse tai tulla paikan päälle Hannikaisenkadun sosiaaliaseman opastukseen. Alkuarviointiimissä tehdään tilanteesi alkukartoitus ja tarvittaessa ohjataan sinut eteenpäin oman alueesi työntekijälle. Tavoitat meidät numerosta 014 266 1972.

Jos sinulla on jo oma työntekijä tai olet jo asioinut aiemmin, voit ottaa yhteyttä omaan työntekijääsi asuinalueesi mukaisesti.

Sosiaaliaseman aukioloaikoina voit tavoitella omaa työntekijääsi haluamanasi ajankohtana. Mikäli työntekijä ei ole juuri silloin tavoitettavissa, vastaajaviesti ohjaa sinua toimimaan tai kertoo milloin työntekijä on parhaiten tavoitettavissa. Kiireellisissä tapauksissa voit ottaa yhteyttä sosiaaliaseman opastukseen.

Korpilahden sosiaaliasemalla (os. Virastokuja 2) palvelupäivä on parittominen viikkojen maanantaisin, jolloin sosiaaliohjaaja on tavattavissa ajanvarauksella aamupäivisin ja klo 13–15 sosiaaliohjaajan vastaanotto ilman ajanvarausta. Sosiaalityöntekijän vastaanotto vain ajanvarauksella. 

Säynätsalossa (os. Parviaisentie 7) sosiaaliohjaaja tavattavissa ilman ajanvarausta joka maanantai klo 13-15.

Ohjausta ja neuvontaa saat myös chatin kautta

Jyväskylän kaupungin aikuissosiaalityöhön voi olla yhteydessä myös chatin kautta. Chat on avoinna joka arkipäivä neljä tuntia kello 10–14. Chatissa voi jutella nimettömästi Hannikaisenkadun sosiaaliaseman ja Nuorten aikuisten palvelukeskuksen - J-Napin ammattilaisten kanssa. Chattiin ei tule kirjoittaa henkilötunnusta tai muita henkilötietoja, eikä siellä voida keskustella asiakkaan tunnistautumista vaativia asioita. Keskustelut tallentuvat ja niitä voidaan käyttää palvelun kehittämis- ja tutkimustarkoituksiin.

Muut yhteystiedot

Aikuissosiaalityön johtavat sosiaalityöntekijät

Laura Vänttinen puh. 014 266 3403
Kaisa Kohvakka puh. 014 2668555, 050 4720604

Maksuliikennesihteerit

Saija Huovila puh. 014 266 3360
Heli Manninen puh. 014 266 3376
Kertu Aro puh. 014 266 3617

Sähköinen asiointi Hyvis -palvelun kautta

Sähköisen asioinnin kautta voit jättää yhteydenottopyynnön tai toimeentulotukihakemuksen sekä varata takaisinsoittoajan sosiaalityöntekijälle tai sosiaaliohjaajalle.
Lisätietoa sähköisestä asioinnista