Hyppää pääsisältöön
Pääsisältö

Perusopetuksen opetussuunnitelma ohjaa koululaista aktiiviseksi toimijaksi, joka oppii vuorovaikutuksessa toisten oppilaiden, opettajien, muiden aikuisten ja eri yhteisöjen kanssa. Opiskelussa korostetaan erilaisten taitojen oppimista, joita vaihtuvat sisällöt tukevat. Myös arviointi kohdistuu taitoihin ja sitä tukemaan on laadittu jokaiselle tavoitteelle oma hyvän osaamisen kriteeri.

Kaikille vuosiluokille yhteisenä tavoitteena ovat laaja-alaiset osaamisen taidot, jotka ovat liitetty jokaisen oppilaineen tavoitteisiin.

Yli oppiainerajat ylittävää kokonaisvaltaista oppimista, monialaista oppimista, oppilaat ja opettajat suunnittelevat ja toteuttavat yhdessä myös koulun ulkopuolisten toimijoiden (nuorisopalvelut, kirjastot, museot, järjestöt, yhdistykset) kanssa.

1-9 vuosiluokkien sekä kaikkia koululaisia koskevien monialaisten oppimiskokonaisuuksien opetussuunnitelma (peda.net)

Jyväskylän kaupungin kouluissa noudatettava kulttuuriopetussuunnitelma-Kompassi (peda.net)

 

Kasvun ja oppimisen blogissa

Kansainvälisyyttä, ilmiöoppimista ja kestävää kehitystä Tikan koulussa 
Tikan koulun opettajien ilmiöoppimisen työpaja yhteistyössä kansainvälisten kumppanien kanssa. 
Kansainvälisyyttä, ilmiöoppimista ja kestävää kehitystä Tikan koulussa, osa 2
Ilmiöoppimista hyödyntäviä kestävän kehityksen oppimiskokonaisuuksia kaikilla luokka-asteilla toteutettiin Tikan koululla 13.-17.3.2023.
Kansainvälisyyttä, ilmiöoppimista ja kestävää kehitystä Tikan koulussa, osa 3 
Vierailu unkarilaisella yhteistyökoululla 16.-21.4.2023

Kolmasluokkalaiset Suomen käsityön museoon tutustumassa osana Kulttuuriopetussuunnitelma-Kompassin toimintaa

Vierasta kieltä oppimassa monin eri tavoin
A2-kielen oppimisessa hyödynnetään arjen tilanteita ja vapaa-ajan teemoja. 

Koulun juhlalehteä tehtiin osana monialaisia oppimiskokonaisuuksia
Puuppolan koulun oppilaiden juhlalehti 130-vuotiaalle koululle oli osa monialaista oppimiskokonaisuutta

 

Asiasanat:  
oppilas
oppiminen