Ohjeita Linkin pulmatilanteisiin

Löytötavarat

Kaikki Linkki-linja-autoihin unohtunut omaisuus toimitetaan 12.3.2019 alkaen Jyväskylän löytötavaratoimistoon (tarkista palveluajat, yhteystiedot ja sijainti linkistä).

Kadonneita tavaroitaan voi tiedustella löytötavaratoimistosta myös sähköisellä yhteydenottolomakkeella osoitteessa www.loytotavara.net.

Matkakortin katoaminen

Linkeistä talteenotetut matkakortit toimitetaan keskitetysti Linkki-palvelupisteeseen. Henkilökohtaisen matkakortin löytymisestä ilmoitetaan omistajalle. Ilmoittamispäivän jälkeen korttia pidetään tallessa palvelupisteessä kolmen kuukauden ajan, jotta omistaja voi sen käydä noutamassa.

Linkki-palvelupiste voi sulkea kadonneen kortin kortin lipunmyynnin asiakasrekisterin kautta mahdollisten väärinkäytösten estämiseksi . Henkilökohtaisen Waltti-matkakortin hävitessä kortin käyttämätön kausi tai arvo siirtää uudelle korttipohjalle. Toimenpiteestä veloitetaan käsittelymaksu 7 euroa sekä korttimaksu 5 euroa. Haltijakohtaisten Waltti-matkakorttien käyttämättä jäänyttä sisältöä ei katoamistapauksissa hyvitetä.

Jos olet hankkinut kadonneen kortin tilalle uuden kortin ja saanut hyvityksen vanhan kortin sisällöstä, vanha korttisi on mitätöity. Mitätöidyn kortin voi hävittää tai palauttaa Linkki-palvelupisteeseen.

Vahingot ja hyvitykset

Kuljettajat tekevät parhaansa vaarojen ja vahinkojen välttämiseksi. Silti liikenteessä voi sattua äkkitilanne, ja joku matkustamossa satuttaa sen takia itseään. Ilmoita vahingosta heti kuljettajalle, sillä kuljettaja ei välttämättä näe kaikkia matkustamon tapahtumia. Ilmoitus tarvitaan esimerkiksi vakuutusyhtiön vahinkoilmoitusta varten. Jälkikäteen vahinkoa voi olla vaikea selvittää.

Liikennehäiriö, vuoron saapumatta jääminen tai aikataulusta poikkeava saapuminen ei tavallisesti oikeuta korvauksiin. Hyvitystä voidaan maksaa tapauskohtaisesti ja harkinnan mukaan Jyväskylän seudun joukkoliikenteelle osoitetun kirjallisen hakemuksen perusteella.