Hyppää pääsisältöön
Kuva
Mies kuntosalilla treenaamassa levypaino pään päällä. Kuva Hanna-Kaisa Hämäläinen
Pääsisältö

 

Kuntosalien tarkentavat ohjeet

Kuntosalien käyttäjiä sitovat liikuntapaikkojen yleisten järjestyssääntöjen lisäksi kuntosalien tarkentavat ohjeet.

1. Noudatathan kuntosalissa siisteyttä, järjestystä ja hyviä tapoja. 

2. Kuntosalissa kävijöillä on oltava asiallinen vaatetus. 

3. Käytä kuntosalilla sisäkenkiä tai sukkia. Ulkokengillä harjoittelu on kielletty.

4. Otathan huomioon muut kuntosalin käyttäjät.

5. Annathan tarvittaessa toiselle vuoron harjoitteluun palautuksesi aikana.

6. Ruuhka-aikoina harjoittelu aerobisilla välineillä max 20 minuuttia.

7. Palautathan levypainot, tangot, käsipainot ym. tarvikkeet käytön jälkeen niille varatuille paikoille.

8. Pyyhi kuntosalilaite harjoittelun loputtua niille osoitetuilla puhdistusvälineillä.

9. Älä tuo särkyviä juoma- ja pesuainepulloja puku-, pesu- ja kuntosalitiloihin. Mikäli juomaa läikkyy lattialle, tulee se pyyhkiä pois. 

10. Viihtyvyyden ja siisteyden takia on pieni pyyheliina hyvä pitää mukana.

11. Ilmoitathan kuntosalin laitteiden tai välineistön rikkoutumisesta 
henkilökunnalle.

12. Suosittelemme kuntosalin käytön alaikärajaksi 15 vuoden ikää.

13. Noudatathan henkilökunnan antamia ohjeita.

Tutustu myös liikuntapaikkojen yleisiin järjestyssääntöihin.

Puhtaan liikunnan puolesta

Jyväskylän kaupunki on sitoutunut Puhtaan Liikunnan Puolesta -toimintaan, minkä vuoksi dopinaineiden käyttö, välittäminen ja mainostaminen on kuntosalin tiloissa kiellettyä.

 

Kuva
Dopinglinkin Puhtaan liikunnan puolesta -logo. Kuva Dopinglinkki
Asiasanat:  
liikunta
kuntosali