Kilokaarti

Ilmoittautuminen

Kursseille ilmoittautuminen tapahtuu sähköisen ilmoittautumisjärjestelmän kautta

Kevään kursseille ilmoittautuminen alkaa 30.11.2020.

Lisätietoja

Liikunnanohjaaja
Juha Kiukkonen
p. 014 266 7735, 050 312 5420
juha.kiukkonen[a]jyvaskyla.fi

 

Liikunnanohjaaja Juha Kiukkonen

Kilokaarti® -ryhmät tähtäävät pysyviin elämäntapamuutoksiin. Ryhmien tavoitteena on antaa ideoita painonhallintaan ja saada tukea elämäntapamuutokseen. Ryhmät toimivat myös vertaistukena ja voimavarana, yhdessä keventäminen on helpompaa ja mukavampaa.

Kenelle?

Kilokaartin® ryhmät sopivat hyvin sekä miehille että naisille, joiden painoindeksi on yli 28. Painoindeksin ollessa yli 28, ylipainon voidaan katsoa olevan terveydellinen riskitekijä. Oman painoindeksin voi laskea jakamalla oma paino pituuden neliöllä eli esimerkiksi jos olet 1,75 metriä pitkä ja painat 90 kiloa: 90/(1,75 x 1,75)= 29. Tällöin painoindeksisi on 29.

Kiokaartin® ryhmät

AaltoAlvari

ma 18.45–20.15
Startti I: 31.8.–14.12.2020
Startti II: 11.1.–3.5.2021

Hinta 65 €/ 15 krt.

Wellamo

ma 18.30–19.15 Vesijumppa
ti 16.45–17.45 Kuntopiiri (kuntosali)

Kertamaksu tai sarjatuote

Tuntikuvaukset Kilokaartin® ryhmistä

Startti (15 krt)

Startilla saadaan tietoa Kilokaartin® toiminnasta ja herätellään motivaatiota kohti pysyvää elämäntapamuutosta. Tavoitteena on, että starttilaiset löytäisivät kipinän liikunnan lisäämisen ja painonpudotukseen sekä keinoja niiden toteuttamiseen. Startti koostuu eri teemoja sisältävistä ryhmäkerroista, kuten kehonkoostumusmittauksesta ja ravitsemusterapeutin keskustelukerrasta ravinnon merkityksestä painonhallinnassa. Starttilaisilla on mahdollisuus maksuttomaan henkilökohtaiseen liikuntaneuvontaan.  Kokoontuminen yläkerran kuntosalilla ja mukaan liikuntavarustus. 

Vesijumppa

Vesijumppa on turvallinen ja tehokkaasti energiaa kuluttava liikuntamuoto, joka on nivelille ystävällinen. Vesijumppa tapahtuu hartiansyvyisessä vedessä ja siinä käytetään erilaisia välineitä sekä helpottamaan liikkumista vedessä, että lisäämään veden vastusta ja näin tehostamaan harjoitusvaikutusta.

Kuntopiiri

Helppo ja tehokas kiertoharjoittelutunti kuntosalilaitteilla. Tunnit aloitetaan lämmittelyllä, jonka jälkeen kuntopiiri. Kuntopiiri sisältää aerobisia- sekä lihaskuntoharjoitteita. Tunti lopetetaan venyttelyihin.

 

Asiakkaiden kokemuksia Kilokaartista, by Kokemuksia.fi

Lisätietoja

Liikunnanohjaaja
Juha Kiukkonen
p. 014 266 7735, 050 312 5420
juha.kiukkonen[a]jyvaskyla.fi

 

Liikunnanohjaaja Juha Kiukkonen