Aikuisten liikunta

Ohjatut liikuntaryhmät kaudella 2019-2020

Tutustu Jyväskylän liikuntapalvelujen uimahallien ohjattuihin liikuntaryhmiin kaudella 2019-2020 (pdf)

Vastaava liikunnanohjaaja, terveysliikunta

Elina Oinonen
p. 014 266 7736, 050 312 5423
elina.oinonen[at]jkl.fi

Liikuntasuosituksen mukaan 18- 64-vuotiaiden on suositeltavaa harrastaa kestävyyskuntoa kohottavaa liikuntaa vähintään kaksi ja puoli tuntia viikossa tai raskaampaa liikuntaa tunti 15 minuuttia viikossa. Harjoittelun tulee kestää yhtäjaksoisesti vähintään 10 minuuttia kerrallaan.

Kestävyyskuntoharjoittelun lisäksi lihasvoimaa ja liikkeenhallintaa tulee harjoittaa kaksi kertaan viikossa. Näitä harjoituksia on helppo toteuttaa esimerkiksi kuntosalilla ja erilaisissa jumpissa sekä peleissä.

Myös erityisryhmissä liikkuville on omat liikuntasuositukset. Niissä liikunnan määrä ja teho on sama kuin aikuisille yleensäkin. Suosituksen poikkeavat vain liikuntalajien osalta. Kaikille on hyötyä riittävän tehokkaasta liikunnasta sairauksien ennaltaehkäisyssä ja hoidossa sekä toimintakyvyn ylläpitämisessä ja parantamisessa.

Vastaava liikunnanohjaaja, terveysliikunta

Elina Oinonen
p. 014 266 7736, 050 312 5423
elina.oinonen[at]jkl.fi