Aikuisten liikunta

Helppoja maksuttomia vinkkejä kotiliikuntaan

Jyväskylän kaupungin liikuntapalvelut tarjoavat vinkkejä kotiliikuntaa videoiden muodossa. Tutustu videoihin täältä

Koronaviruksen vaikutukset liikuntapalveluihin

Kaupungin kevään ja kesän liikuntaryhmät on peruttu. Tämä tarkoittaa myös liikuntaneuvontaa, vertaisohjattuja ryhmiä ja vapaaehtoistoimintaa.

Katso liikuntapaikkojen sulkuajat ja koronaviruksen vaikutukset liikuntapalveluihin Koronaviruksen vaikutukset liikuntapalveluihin -sivulta.

Kuntokatsastuspisteet

Jyväskylän kuntokatsastuspisteet 

Lisätietoja

Vastaava liikunnanohjaaja, terveysliikunta
Elina Oinonen
p. 014 266 7736, 050 312 5423
elina.oinonen[a]jyvaskyla.fi

 Vastaava liikunnanohjaaja Elina Oinonen

 

Liikuntasuosituksen mukaan 18- 64-vuotiaiden on suositeltavaa harrastaa kestävyyskuntoa kohottavaa liikuntaa vähintään kaksi ja puoli tuntia viikossa tai raskaampaa liikuntaa tunti 15 minuuttia viikossa.

Kestävyyskuntoharjoittelun lisäksi lihasvoimaa ja liikkeenhallintaa tulee harjoittaa kaksi kertaan viikossa. Näitä harjoituksia on helppo toteuttaa esimerkiksi kuntosalilla ja erilaisissa jumpissa sekä peleissä.

Myös erityisryhmissä liikkuville on omat liikuntasuositukset. Niissä liikunnan määrä ja teho on sama kuin aikuisille yleensäkin. Suosituksen poikkeavat vain liikuntalajien osalta. Kaikille on hyötyä riittävän tehokkaasta liikunnasta sairauksien ennaltaehkäisyssä ja hoidossa sekä toimintakyvyn ylläpitämisessä ja parantamisessa.

 

Kuntokatsastuspisteet

Jyväskylän kuntokatsastuspisteet 

Lisätietoja

Vastaava liikunnanohjaaja, terveysliikunta
Elina Oinonen
p. 014 266 7736, 050 312 5423
elina.oinonen[a]jyvaskyla.fi

 Vastaava liikunnanohjaaja Elina Oinonen