Aikuisten liikunta

Ohjatut liikuntaryhmät on keskeytetty ja uimahallit suljettu yleisöltä 28.2.21 asti

Katso liikuntapaikkojen sulkuajat ja koronaviruksen vaikutukset liikuntapalveluihin Koronaviruksen vaikutukset liikuntapalveluihin -sivulta.

Käyttäjäkysely

Jos olette osallistunut syksyn 2020 aikan Jyväskylän kaupungin liikuntapalvelujen ohjattuihin terveysliikunnan ryhmiin, toivon että vastaisitte käyttäjäkyselyymme. Kyselyyn vastataan anonyymisti ja vastaaminen vie aikaa muutaman minuutin. Vastausaika on 18.12.2020 asti. Kyselyn avulla pyrimme kehittämään toimintaamme.

Helppoja maksuttomia vinkkejä kotiliikuntaan

Katso Jyväskylän kaupungin liikuntapalvelujen YouTube-kanavalta vinkkejä kotiliikuntaan sekä NytLiikkeelle-luentoja terveys- ja hyvinvointiaiheista. 

Kuntokatsastuspisteet

Jyväskylän kuntokatsastuspisteet 

Lisätietoja

Vastaava liikunnanohjaaja, terveysliikunta
Elina Oinonen
p. 014 266 7736, 050 312 5423
elina.oinonen[a]jyvaskyla.fi

 Vastaava liikunnanohjaaja Elina Oinonen

 

Liikuntasuosituksen mukaan 18- 64-vuotiaiden on suositeltavaa harrastaa kestävyyskuntoa kohottavaa liikuntaa vähintään kaksi ja puoli tuntia viikossa tai raskaampaa liikuntaa tunti 15 minuuttia viikossa.

Kestävyyskuntoharjoittelun lisäksi lihasvoimaa ja liikkeenhallintaa tulee harjoittaa kaksi kertaan viikossa. Näitä harjoituksia on helppo toteuttaa esimerkiksi kuntosalilla ja erilaisissa jumpissa sekä peleissä.

Myös erityisryhmissä liikkuville on omat liikuntasuositukset. Niissä liikunnan määrä ja teho on sama kuin aikuisille yleensäkin. Suosituksen poikkeavat vain liikuntalajien osalta. Kaikille on hyötyä riittävän tehokkaasta liikunnasta sairauksien ennaltaehkäisyssä ja hoidossa sekä toimintakyvyn ylläpitämisessä ja parantamisessa.

 

Kuntokatsastuspisteet

Jyväskylän kuntokatsastuspisteet 

Lisätietoja

Vastaava liikunnanohjaaja, terveysliikunta
Elina Oinonen
p. 014 266 7736, 050 312 5423
elina.oinonen[a]jyvaskyla.fi

 Vastaava liikunnanohjaaja Elina Oinonen