Kilokaarti

Ilmoittautuminen

Kursseille ilmoittautuminen tapahtuu sähköisen ilmoittautumisjärjestelmän kautta

Kevään kursseille ilmoittautuminen alkaa 3.12.2018.

Lisätietoja

Juha Kiukkonen
Liikunnanohjaaja, Kilokaarti
p. 014 266 7735, 050 312 5420
juha.kiukkonen[at]jkl.fi

Kilokaarti® on Jyväskylän Liikuntapalveluiden elämäntapojen pysyviin muutoksiin tähtäävä painonhallintaryhmä.  Ryhmän tavoitteena on antaa ideoita painonhallintaan ja saada tukea elämäntapamuutokseen. Kurssilla on mahdollisuus saada myös henkilökohtaista ohjausta liikuntaneuvontakäynneillä. Ryhmä toimii myös vertaistukena ja voimavarana, yhdessä keventäminen on helpompaa ja mukavampaa.

Kenelle?

Kilokaartin kurssit ja ryhmät sopivat hyvin sekä miehille että naisille, joiden painoindeksi on yli 28. Painoindeksin ollessa yli 28, ylipainon voidaan katsoa olevan terveydellinen riskitekijä. Oman painoindeksin voi laskea jakamalla oma paino pituuden neliöllä eli esimerkiksi jos olet 1,75 metriä pitkä ja painat 90 kiloa: 90/(1,75 x 1,75)= 29. Tällöin painoindeksisi on 29.

Starttikurssit

Kurssimaksu 65 €/ 15 krt

Starttikurssilla saadaan tietoa Kilokaartin toiminnasta ja herätellään motivaatiota kohti pysyvää elämäntapamuutosta. Tavoitteena on, että kurssilaiset löytäisivät kipinän liikunnan lisäämisen ja painonpudotukseen sekä keinoja niiden toteuttamiseen. Kurssilla liikutaan pääosin kuntosalilla, sekä mahdollisesti kurssilaisten esittämien toivelajien (esimerkiksi pumppi, kehonhuolto, kahvakuula) parissa. Kurssin vetäjänä on liikunnanohjaaja, ja kurssi toteutetaan yhteistyössä ravitsemusterapeutin kanssa. Kurssilaisilla on mahdollisuus maksuttomaan henkilökohtaiseen liikuntaneuvontaan.  Kokoontuminen yläkerran kuntosalilla ja mukaan liikuntavarustus. 

AaltoAlvari

Syksy 2019

I: 2.9.–9.12.

ma 18.45–20.15

Kevät 2020

II: 13.1.–4.5.

ma 18.45–20.15

Kiokaartin ryhmät

Wellamo

ma 18.30–19.15 Vesijumppa

ti 16.30–17.45 Kuntopiiri (kuntosali)

Kertamaksu tai sarjakortti

Tuntikuvaukset Kilokaartin ryhmistä

Vesijumppa

Vesijumppa on turvallinen ja tehokkaasti energiaa kuluttava liikuntamuoto, joka on nivelille ystävällinen. Vesijumppa tapahtuu hartiansyvyisessä vedessä ja siinä käytetään erilaisia välineitä sekä helpottamaan liikkumista vedessä, että lisäämään veden vastusta ja näin tehostamaan harjoitusvaikutusta.

Kuntopiiri

Helppo ja tehokas kiertoharjoittelutunti kuntosalilaitteilla. Tunnit aloitetaan lämmittelyllä, jonka jälkeen kuntopiiri. Kuntopiiri sisältää aerobisia- sekä lihaskuntoharjoitteita. Tunti lopetetaan venyttelyihin.

 

Asiakkaiden kokemuksia Kilokaartista, by Kokemuksia.fi

Lisätietoja

Juha Kiukkonen
Liikunnanohjaaja, Kilokaarti
p. 014 266 7735, 050 312 5420
juha.kiukkonen[at]jkl.fi