Hyppää pääsisältöön
Pääsisältö

Jyväskylälle digitalisaatiossa tärkeintä on sen kyky tehdä arjesta ja asioinnista vaivattomampaa ja nopeampaa. Kaupunki on tehnyt palvelujen digitalisoimisen ohjenuoraksi digiohjelman, jonka ytimenä on yhteinen digivisio sekä kehittämisen keskeiset linjaukset.

Jyväskylän digivisiona on olla digitaalinen ja elinvoimainen kaupunki, jossa on hyvä asua, oppia, työskennellä, yrittää ja vierailla.

Keskeiset linjaukset: 

Palvelut kuntalaisille, yrityksille, vierailijoille ja kumppaneille

Digitaaliset palvelut ovat luontainen osa kunnan kehittyvää palvelutuotantoa. Digitaaliset palvelukanavat mahdollistavat uudenlaisia asiakaslähtöisiä palveluita. Niiden avulla kuntalaiset, yritykset ja kumppanit pystyvät käyttämään sujuvia, organisaatiorajoista riippumattomia ja yhtenäisiä digipalveluita ympäri vuorokauden, läpi vuoden. 

Henkilöstö ja sisäiset toiminnot

Kaupungin henkilöstölle digitalisaatio mahdollistaa uudenlaisen, joustavan työskentelytavan sekä tehokkaat toimintaprosessit. Automaatiota käytetään työn sujuvoittamiseen kaikissa mahdollisissa toiminnoissa. Johtaminen perustuu reaaliaikaiseen tietoon palveluista, taloudesta, henkilöstöstä sekä toiminnasta ja palveluista. Henkilökunnalla on hyvät valmiudet toimia teknologistuvassa ympäristössä.

Smart city

Jyväskylän kehityshankkeissa syntyy digitaalisia älykkäitä kaupunkiratkaisuja, joita on kehitetty yhdessä kumppaneiden kanssa. Smart City käsittää alustat, toimijat ja palvelut, jotka hyödyntävät digitalisaatiota. Se toimii kokeilualustana innovatiivisille ja vaikuttaville palveluille sekä ratkaisuille. Tulevaisuuden kaupunkibrändiä Jyväskylä rakentaa digitaalisten ratkaisuiden avulla. Yrityksille Jyväskylä on vetovoimainen digitaalisten palveluiden kumppani.

Tutustu digiohjelmaan

Asiasanat:  
ICT