Skip to main content

14.4.2021

Jyväskylän taidemuseossa on aloitettu visuaalisen ilmeen uudistus. Uudistuksen alla on taidemuseon logon lisäksi värimaailma ja kirjasimet.
Image
Aaltoilevista viivoista koostuva pallo

Visuaalisen ilmeen uudistus tulee näkymään porrastetusti kaikissa museon käyttämissä materiaaleissa 14.4. alkaen. Ensimmäisenä uusi visuaalinen ilme päivittyy sosiaaliseen mediaan sekä museon verkkosivuille. Kevään aikana uudistuksen kokevat myöskin taidemuseon tilat sekä kaikki printtimateriaalit, kuten julisteet ja kirjekuoret. Verkkosivujen laajempi visuaalinen uudistus aloitetaan loppukeväästä. 

Uudistuksessa on pyritty päivittämään museon visuaalinen ilme vastaamaan paremmin sen nykyaikaista, raikasta imagoa. Uudistuksessa on käytetty inspiraation lähteenä muun muassa Jukka Silokunnaksen ja Jonna Suurhaskon Local Polyp –pihakatuteosta, joka ihastutti ohikulkijoita taidemuseon edessä vuonna 2019. 

Uusi logo on pihakatuteosta mukaillen pyöreä muodoltaan sekä usein kirkkaan keltainen. Uusi logo on muistuttanut monia myöskin esimerkiksi maapallosta, puun syistä, sormenjäljistä sekä aaltokuviosta. Kirkkaan keltainen valikoitui tummanharmaan ja valkoisen ohella taidemuseon pääväreiksi, mutta myöskin turkoosi ja puuteri otettiin mukaan tuomaan ilmeeseen pehmeyttä.  

Uuden ilmeen on luonut mainostoimisto G-Works. 

 

Image
Local Polyp on keltainen kookas taideteos.