Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio
Jyväskylän kaupunki » Sosiaalipalvelut » Sosiaalityö ja toimeentulo

Ajankohtaista

Ajankohtaista aikuissosiaalityössä

Puhelinajat poistuvat

Kokeilu uudistaa sosiaaliaseman puhelinajat, soittoajoista luovutaan kokonaan. Virka-aikana voit tavoitella omaa työntekijääsi haluamanasi ajankohtana. Mikäli työntekijä ei ole juuri silloin tavoitettavissa, vastaajaviesti ohjaa sinua toimimaan tai kertoo milloin työntekijä on parhaiten tavoitettavissa. Kokeilu alkaa sosiaaliohjaajien osalta 2.5.2017 alkaen. Sosiaalityöntekijät ja etuuskäsittelijät aloittavat kokeilun 22.5.2017 alkaen. Syyskuun lopussa arvioidaan kokemusten ja palautteen perusteella jatkoa. Kerrothan kokeilun aikana mielipiteesi uudistuksesta!

Aikuissosiaalityön uutiskirje on nyt julkaistu!

Aikuissosiaalityön uutiskirjeestä saat ajankohtaista tietoa aikuissosiaalityön kuulumisista. Uutiskirje pyritään julkaisemaan 4-5 kertaa vuodessa. Lue uusin uutiskirje tästä.

Jyväskylässä voi chatata sossun kanssa - aikuissosiaalityön chatin palveluaika laajenee 24.4. alkaen

Jyväskylän kaupungin aikuissosiaalityöhön voi ottaa yhteyttä myös chatin kautta. Chatissa asiakkaat voivat jutella nimettömästi Hannikaisenkadun sosiaaliaseman sekä Nuorten aikuisten palvelukeskuksen - J-Napin ammattilaisten kanssa.
Chat on avoinna 24.4.2017 alkaen joka arkipäivä klo 10-14.

Aikuissosiaalityön puoleen voi kääntyä esimerkiksi, kun tarvitsee tukea arkielämän hallintaan ja suunnitteluun, ohjausta asumisen huolissa ja ongelmatilanteissa, on velkaantunut tai tarvitsee sosiaaliturvaan liittyvää neuvontaa, tarvitsee ohjausta jatkosuunnitelmiin työttömyystilanteessa tai alentuneen työkyvyn vuoksi tai kaipaa ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyen.
– Chatissa asiakkaan tai läheisen tilanteesta voidaan keskustella nimettömästi. Chatin kautta ei voida hoitaa tunnistautumista vaativia, henkilökohtaisia asioita. Chattiin ei tule kirjoittaa henkilötunnusta tai muita henkilötietoja, selvittää johtava sosiaalityöntekijä Laura Vänttinen.

Aikuissosiaalityöhön saa yhteyden puhelimitse, asioimalla sosiaaliasemalla Hannikaisenkadulla, nuorten aikuisten palvelukeskuksessa Ailakinkadulla, Korpilahden sosiaaliasemalla, laittamalla viestiä Hyviksen kautta sekä nyt uutena chatilla. Chatin aukioloaikoina, chat avautuu muun muassa aikuissosiaalityön, Hannikaisenkadun sosiaaliaseman, asumisneuvonnan ja J-Napin nettisivuilta.

– Asiakaspalautteissa soittoaikoja pidetty riittämättöminä tai muutoin hankalina. Chat tarjoaa uudenlaisen, nopean asiointikanavan neuvontaan ja ohjaukseen, sanoo kehittäjäsosiaalityöntekijä Kaisa Kohvakka.

Chat-palvelun pilotointi käynnistyy Jyväskylän aikuissosiaalityön ja Sosku-hankkeen kehittämistyön tuloksena. Chat-palvelua pilotoidaan vuoden ajan.
– Kokemuksia kerätään koko vuoden ajan, sekä henkilökunnalta että asiakkailta eri yhteyksissä. Sen jälkeen tiedämme, onko tarve lisätä chat-aikoja, vähentää tai tehdä muita muutoksia, kertoo sosiaalityöntekijä Katri Ylönen J-Napista.

www.jyvaskyla.fi/sosiaalipalvelut/sosiaaliasemat/hannikaisenkatu
www.jyvaskyla.fi/nuortenaikuistenpalvelukeskus
http://www.jyvaskyla.fi/sosiaalipalvelut/sosiaaliasemat/aikuissosiaalityo

Lisätietoja:
johtava sosiaalityöntekijä Laura Vänttinen, p. 014 266 3403
sosiaalityöntekijä Katri Ylönen, p. 014 266 0894
sosiaaliohjaaja Matias Malinen, p. 014 266 7512
kehittäjäsosiaalityöntekijä Kaisa Kohvakka, p. 014 266 7262 - Sosku-Hanke

Ajankohtaista toimeentulotuessa

Perustoimeentulotuki on siirtynyt Kelan hoidettavaksi 1.1.2017 alkaen. Vuonna 2017 kunta voi myöntää edelleen täydentävää toimeentulotukea sellaisiin erityisiin menoihin, joita perustoimeentulotuki ei kata. Sinulla täytyy olla voimassaoleva perustoimeentulotuen päätös Kelasta, ennen kuin hakemus voidaan käsitellä sosiaalitoimessa.

Copyright © Jyväskylän kaupunki 2017 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta
Jyväskylän kaupungin pääFacebook-sivu Jyväskylän kaupungin pääTwitter-virta Jyväskylän kaupungin pääYouTube-kanava Jyväskylän kaupungin rss-virrat ja ohje