Suoraan sisältöön
Jyväskylän kaupunginkirjasto

Tietopalvelussa henkilökohtaista palvelua

Kirjaston neuvonta- ja tietopalvelupisteissä saa henkilökohtaista palvelua ja opastusta tiedonhakuun ja aineiston paikantamiseen. Tiedonhaussa käytetään kirjaston oman tietokannan ja kokoelmien lisäksi mm. muita kirjastotietokantoja, lehtitietokantoja, erilaisia hakuteoksia ja internetiä. Kysyä voi myös kaunokirjallisuudesta.

Tiedon ja kirjallisuuden hakupalvelujen lisäksi tietopalvelussa voi

  • kysyä mitä vain, yritämme löytää vastauksen
  • tehdä varauksia lainassa oleviin teoksiin
  • tehdä hankintaehdotuksen tai kaukolainapyynnön aineistosta, jota ei löydy kirjaston kokoelmista
  • varata ajan ryhmäkäynnille
  • ilmoittautua kirjaston koulutuskalenterin mukaiseen opetukseen (pääkirjaston aikuistenosaston tietopalvelu)
  • pääkirjastossa varastohaut tekee kunkin osaston tietopalvelu

Asioida voi myös puhelimitse kirjaston aukioloaikoina, ks. pääkirjaston eri osastojen ja lähikirjastojen aukioloajat ja puhelinnumerot.

Kirjaston tietopalvelu toimii verkossa osana Kysy kirjastonhoitajalta –palvelua*. Kysy kirjastonhoitajalta on Suomen eri alojen kirjastojen yhteinen verkkotietopalvelu, josta saa vastauksen kolmen arkipäivän kuluessa kysyjän sähköpostiosoitteeseen.

Pikalinkkejä

  • Yhteystiedot:
    Jyväskylän kaupunginkirjasto – Keski-Suomen maakuntakirjasto
    käyntiosoite:
    Vapaudenkatu 39–41
    PL 50, 40101 Jyväskylä

Copyright Jyväskylän kaupunki 2014 | Sivun alkuun | Tietoa sivustosta