Suoraan sisältöön
Jyväskylän kaupunki > Keskustelu > Jyväskyläläinen > Opettajien sijaisuudet

Opettajien sijaisuudet

Kirjoittaja Viesti
1. Opetusalan ex-pätkätyöläinen
27.11.2006 15:05
5 vuotta sitten
Tässä nykyisessä vakityösuhteessani haluan hiukan valottaa sijaisopettajiin suhtautumista eri kouluissa. Tiedä vaikka käyttäisin pohdintojani tulevassa väitöskirjassani...

Jonkin aikaa valmistumiseni jälkeen tein opettajansijaisuuksia Jyväskylässä ja lähikunnissa. Opetin useita aineita ala- ja yläasteella sekä lukiossa.

Suhtautuminen sijaisia kohtaan oli pääsääntöisesti neutraalia tai myönteistä. Autettiin ensimmäistä kertaa rakennukseen astuvaa sijaista. Neuvottiin käytännön asioissa ym. Neuvottiin, mistä mikäkin asia ja esine löytyy.

Poikkeuksiakin oli, esimerkiksi Kypärämäen koulun opettajakunta ja etenkin rehtori olivat todella ylimielisiä, ynseitä, yhteistyhaluttomia ja näköjään sijaisia halveksivia ihmisiä.

Itselläni tälläinen sijaisuusrumba on onneksi taaksejäänyttä elämää, mutta sijaisuutta tehtäessä saa kyllä varautua kaikenlaiseen kohteluun...

töistä kiinnostunut!! onko ylioppilas papereilla mahdollista tehdä opettajan sijaisuuksia?
2. Myös Kypärämen koulussa sij.
01.12.2006 10:28
5 vuotta sitten
Itse olen myös ollut Kypärämäen koulussa sijaisena. No todistus palkanlaskuun kesti ikuisuuden ja verokorttia sai tämän vuoksi pyytää laskutuksesta useaan kertaan...
3. töistä kiinnostunut!!
08.02.2007 20:05
5 vuotta sitten
Olen kahden lapsen kotiäiti tällä hetkellä ja haluaisin tehdä joitain opettajan sijaisuuksia.Onko ylioppilaan papereilla tehdä minkäänlaisia sijaisuuksia?onko jollain kokemuksia miten homma pelaa?
4. Opettajan pätevyys
15.02.2010 09:17
1 vuosi sitten
Eikähän tuo ynseä suhtautuminen sijaisiin ole kaikissa kouluissa läsnä, vaikka sijainen olisi valmis opettajakin tai jopa tohtoriksi väitellyt! Sama tilannehan on koulunkäyntiavustajilla, vaikka olisivat vakituisessa työsuhteessakin.
Siirry foorumille:

Copyright © Jyväskylän kaupunki 2012 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta