Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio
Jyväskylän kaupunki » Jyväskylä-tietoa » Neuvonnat ja asiointipisteet

Neuvonnat ja asiointipisteet

Asiakaspalvelua asuntomessujen tiimoiltaJyväskylän kaupunki palvelee kuntalaisia useassa neuvontapisteessä ja verkossa. Asioimalla neuvontapisteissä saat henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta, nettisivulta löydät vastauksia palveluista ja sähköisen asioinnin sivujen kautta voit asioida itsenäisesti.


Jyväskylä-info
Jyväskylä-Infossa neuvotaan ja opastetaan Jyväskylän kaupungin palveluita koskevissa asioissa. Palvelukassaan voi maksaa Jyväskylän kaupungin, Jyväskylän Energia Oy:n, Jyväskylän Vuokra-asunnot Oy:n, Keski-Suomen sairaanhoitopiirin sekä Mustankorkea Oy:n laskuja. Lisäksi myynnissä on paikallisliikenteen lippuja. Jyväskylä-Infosta voi noutaa myös Jyväskylän seudun matkailun esitteitä.

Jyväskylän asiointipisteet
Asiointipisteet sijaitsevat Korpilahdella ja Tikkakoskella. Asiointipisteet antavat ohjausta ja neuvontaa kaikissa Jyväskylää koskevissa asioissa. Lisäksi asiointipisteet antavat yleisneuvontaa joidenkin yhteistyökumppaneiden, kuten Kelan ja maistraatin palveluista.

Kirjaamo
Kirjaamossa kirjataan kaupunginvaltuustolle ja kaupunginhallitukselle saapuvat asiakirjat ja merkitään asioiden käsittelyvaiheet. Kirjaamosta voi tiedustella sekä keskeneräisten että päätettyjen asioiden vaiheita.

Jyväskylän seudun matkailuneuvonta
Jyväskylän seudun matkailuneuvonta toimii Jyväskylän, Laukaan, Muuramen, Uuraisten, Hankasalmen, Petäjäveden ja Toivakan yhteisenä matkailuneuvontapisteenä. Jyväskylä-info toimii asiakkaiden omatoimipisteenä loka-huhtikuun ajan ja miehitettynä asiakaspalvelupisteenä touko-syyskuun ajan. Omatoimipisteessä asiakkaat voivat tutustua matkailualueeseen erilaisten esitemateriaalien ja nettipisteiden kautta. Asiakkaat saavat yhteyden matkailuneuvojiin puhelimitse sekä chat- ja skype-palveluiden avulla yllä mainittuina aikoina.

Keski-Suomen talous- ja velkaneuvonta
Onko taloutesi hallinnassa?

Kuluttajaneuvonta*
Apua kaupankäynnin ongelmiin.

Nuorten Jyväskylä - tietoa ja neuvontaa
Tietoa, ajankohtaisia asioita ja neuvontaa kaikille Jyväskylän nuorille.

OIVA-keskus: vanhuksille ja vammaisille
Vanhus- ja vammaispalvelujen neuvonta ja palveluohjaus uusien asiakkaiden osalta keskitetty OIVA-keskukseen.

Palvelupiste Hannikainen
Tietoa kaikista rakentamiseen liittyvistä asioista, tontti- ja kaavoitusasiat, venepaikat katujen ja viheralueiden kunnossapitoasiat, tapahtumalupapalvelut (ulkoalueet).

Sähköinen asiointi - Oma Jyväskylä
Sähköinen asiointi tarkoittaa internetin ja/tai sähköpostin välityksellä tapahtuvaa asiointia.

Tilahaku: kokous- ja juhlatiloja
(vuokrattavat kokous- ja juhlatilat, auditoriot, atk-luokat ja saunat).

Vikailmoitukset
ulkovalaistus, liikennevalot, kadut, puistot, satamat, kaukolämpö, sähkö ja vesi (Jyväskylän energia(kl, s, v), Vattenfall (kl, s), Suur-Savon sähkö(s)), yleiset tiet

Tulosta itsellesi
Asiointiopas (pdf)
- Valikoima Jyväskylän kaupungin palveluita

Jyväskylän kaupungin palveluopas
- Oppaan painopiste ikääntyneiden palveluissa

Kansalaisneuvonta.fi*

Erityisesti maahanmuuttajille kohdistettuja palveluita ja neuvontaa Jyväskylässä

Copyright © Jyväskylän kaupunki 2018 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta
Jyväskylän kaupungin pääFacebook-sivu Jyväskylän kaupungin pääTwitter-virta Jyväskylän kaupungin pääYouTube-kanava Jyväskylän kaupungin rss-virrat ja ohje