Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio
Jyväskylän kaupunki » Uutisarkisto » Jyväskylän seudulle kiinalaisia matkanjärjestäjiä ja median edustajia

Jyväskylän seudulle kiinalaisia matkanjärjestäjiä ja median edustajia

Visit Jyväskylä tuo yhteistyössä Visit Finlandin Sports Travel -projektin kanssa Jyväskylän seudulle maaliskuun alussa kiinalaisia median edustajia ja matkanjärjestäjiä. Median edustajat vierailevat seudulla kahden päivän ajan su-ma 4.-5.3. ja uusia matkailutuotteita ohjelmiinsa etsivät matkanjärjestäjät puolestaan kolmen päivän ajan ma-ke 5.-7.3.2018.

Vierailunsa aikana mediaväki ja matkanjärjestäjät tutustuvat Jyväskylän seudulla neljään matkailukohteeseen, Laajikseen Jyväskylässä, Lomakeskus Revontuleen Hankasalmella sekä Peurunkaan ja Varjolan Tilaan Laukaassa. Kohteissa vierailijat pääsevät sekä näkemään että kokeilemaan itse eri aktiviteetteja. Ohjelmassa on muun muassa arktista kelluntaa, laskettelua, lumikenkäretkiä ja saunaelämyksiä. Matkanjärjestäjille esitellään lisäksi Sports Labin toimintaa Hippoksella sekä urheiluleirituotepaketteja, joissa yhdistyvät yli toimialarajojen matkailutarjonta ja liikuntaosaaminen.

Mistä Sports Travel –projektissa on kysymys

Visit Finland käynnisti vuoden 2017 alussa uuden kehitys- ja markkinointiprojektin, joka kantaa nimeä ’Sports Travel’. Visit Jyväskylä lähti mukaan projektin toiseen vaiheeseen vuodelle 2018 Visit Finlandin laajennettua tuotetarjontaa ympärivuotiseksi ja koko maan laajuiseksi. Muut projektissa mukana olevat alueet ovat Lahti, Vuokatti, Ruka, Pyhä, Ylläs ja Levi.

Sports Travel -projektin tavoitteena on lisätä Suomen tunnettuutta erinomaisena, ympärivuotisena matkailukohteena urheiluharrastajien, lapsiperheiden sekä opiskelija- ja koululaisryhmien keskuudessa.

- Liikuntamatkailussa Jyväskylän seutu erottuu muista mukana olevista alueista erityisesti liikuntatieteellisellä osaamisellaan, jonka yhdistäminen alueen muihin matkailullisiin vahvuuksiin luo syyn tulla juuri tälle seudulle. Sports Labin nykyiset palvelut ja tulevaisuudessa koko uusi Hippos tarjoavat myös matkailijalle mahdollisuuden hyödyntää huippu-urheilun menetelmiä ja osaamista oman hyvinvoinnin edistämisessä, toteaa Visit Jyväskylän markkinointipäällikkö Susanne Sarvilinna.

Monipuolisten liikuntamahdollisuuksien ja -palveluiden lisäksi alueen vetovoimaa lisäävät Jyväskylän seudun järviluonto, erilaiset sauna- ja hyvinvointituotteet, kulttuuritarjonta ja laadukkaat oheispalvelut. Myös ympärivuotisuus on seudulle eduksi.

- Nyt saapuvat vieraat keskittyvät talviliikunta ja –urheilumahdollisuuksiin, mutta projektiin kuuluu vastaavanlaisten vierailujen järjestäminen myös loppukesästä, jolloin keskitymme kesätuotteiden esittelyyn, kertoo Visit Jyväskylän matkailukoordinaattori Johanna Maasola.

Kansainvälisessä matkailumarkkinoinnissa erilaiset vierailut ovat edellytys alueen tunnetuksi tekemiseksi ja tuotteiden myyntikanavien avaamiseksi.

- Kiinalaisille median edustajille haluamme tarjota Jyväskylän seudulla ennen kaikkea upeita elämyksiä ja uniikkeja, kauniita paikkoja. Matkanjärjestäjien kanssa keskitymme myös yritysten palveluiden ja tilojen tarkempaan esittelyyn, unohtamatta kuitenkaan itse koetun elämyksen merkitystä, jatkaa Maasola.

Miksi Kiina ja liikunta – kolme syytä

  • Kiina valmistautuu Pekingin vuoden 2022 talviolympialaisiin ja Kiinan valtio panostaa paljon urheiluinfraan ja -osaamiseen. Samalla kuluttajien kiinnostus eri urheilulajeja kohtaan kasvaa ja kiinalaisia kiinnostaa nyt muun muassa hiihdon eri lajit, jääkiekko, luistelu, jalkapallo, maratonit, vaellus ja golf.
  • Vuosi 2019 on julistettu Kiinan ja Suomen yhteiseksi talviurheiluvuodeksi (Xi Jinping ja Sauli Niinistö 5.4.2017). Sen avulla saatavaa tunnettuusetua kannattaa hyödyntää.
  • Suomi pystyy tarjoamaan sekä ammattilaisille että urheiluharrastajille tasokkaita suorituspaikkoja ja urheilu- ja liikuntakokemuksia puhtaassa luonnossa ympäri vuoden. Suomi on erinomainen kohde oppia uusia urheilulajeja.

Lisätietoja:
matkailukoordinaattori Johanna Maasola, Visit Jyväskylä
p. 050 448 2954, johanna.maasola@jkl.fi

Visit Jyväskylä

20.2.2018Jaana Pinson

Copyright © Jyväskylän kaupunki 2018 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta
Jyväskylän kaupungin pääFacebook-sivu Jyväskylän kaupungin pääTwitter-virta Jyväskylän kaupungin pääYouTube-kanava Jyväskylän kaupungin rss-virrat ja ohje