Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio
Jyväskylän kaupunki » Uutisarkisto » Jyväskylän seudun matkailuneuvonnan toimintaa uudistetaan - digitaalinen asiakaspalvelu vahvistuu entisestään

Jyväskylän seudun matkailuneuvonnan toimintaa uudistetaan - digitaalinen asiakaspalvelu vahvistuu entisestään

Visit Jyväskylään kuuluvan Jyväskylän seudun matkailuneuvonnan toimintaa uudistetaan vuoden 2018 aikana valtakunnallisten ja kansainvälisten suuntausten mukaisesti. Uudistuksen myötä matkailuneuvojien työ tulee keskittymään yhä vahvemmin digitaaliseen asiakaspalveluun, monipuoliseen sisällöntuotantoon sekä aktiiviseen liikkumiseen kentällä matkailijoiden suosimissa paikoissa.

- Matkailuneuvonnan rooli ja palvelumuodot ovat muuttuneet maailmalla kovaa vauhtia. Henkilökohtaisen palvelun saaminen paikan päällä on matkailijalle toki edelleen tärkeää, mutta palvelua odotetaan tarjottavan entistä tehokkaammin myös digitaalisin keinoin ja jo ennen matkailijan saapumista alueelle. Verkkosivujen tulee esimerkiksi tarjota jatkuvasti inspiroivaa, ajankohtaista, mielenkiintoista ja vaihtuvaa sisältöä. Lisäksi meillä on jatkossa tarkoituksena tuottaa jopa reaaliaikaista kuvaa ja sisältöä Jyväskylän seudun tunnelmista ja tapahtumista suosittuihin sosiaalisen median kanaviimme, kertoo Visit Jyväskylän markkinointipäällikkö Susanne Sarvilinna.

Liikkuvat matkailuneuvojat ja muutokset matkailuneuvontapisteessä

Digitaalisten asiakaspalveluväylien lisäksi trendinä ovat myös liikkuvat matkailuneuvojat ja neuvontapisteet. Jyväskylän seudulla liikkeellä olo tarkoittaa sitä, että matkailuneuvojat kiertävät jatkossa yhä enemmän matkailijoiden suosimissa paikoissa. Samalla myös reaaliaikaisten tunnelmien välittäminen onnistuu kätevästi.

- Erityisesti kesäaikaan meidät voi jatkossa bongata matkailuneuvonnan pisteen lisäksi vaikkapa kävelykadulta, satama-alueelta tai erilaisista tapahtumista. Liikumme usein lastipyörän kanssa, josta saa sitten näppärästi mukaansa myös matkailuesitteen tai kartan. Tarkoituksena siis on, että me olemme siellä missä matkailijatkin, iloitsee matkailuneuvoja Heidi Jämsén.

Muutostyön myötä Asemakadulla Jyväskylä-infossa sijaitseva matkailuneuvonnan palvelupiste muuttuu 5.2. alkaen osaksi vuotta matkailijoiden omatoimipisteeksi. Omatoimipisteessä asiakkaat voivat tutustua alueen matkailutarjontaan itsenäisesti erilaisten digi- ja nettipisteiden sekä esitemateriaalien avulla. Omatoimipisteestä saa yhteyden matkailuneuvojaan arkisin klo 10-16 puhelimitse, skype- tai chat-palvelun kautta. Matkailuneuvonta on jatkossa miehitettynä matkailun sesonkiajan toukokuusta syyskuuhun ja omatoimipisteenä loka-huhtikuun välisen ajan.

Matkailuneuvonta on suljettuna 1.-2.2. muutostöiden vuoksi.

Jyväskylän seudun matkailuneuvonta tarjoaa tietoa Jyväskylän, Laukaan, Hankasalmen, Muuramen, Uuraisten, Petäjäveden ja Toivakan alueen matkailukohteista, aktiviteeteista ja tapahtumista. Matkailuneuvonnan kautta voi varata myös opastetun kierroksen Jyväskylän seudulla.

Lisätietoja:
markkinointipäällikkö Susanne Sarvilinna, p. 0400 885 786, susanne.sarvilinna@jkl.fiVisit Jyväskylän logo

1.2.2018Jaana Pinson

Copyright © Jyväskylän kaupunki 2018 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta
Jyväskylän kaupungin pääFacebook-sivu Jyväskylän kaupungin pääTwitter-virta Jyväskylän kaupungin pääYouTube-kanava Jyväskylän kaupungin rss-virrat ja ohje