Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio
Jyväskylän kaupunki » Uutisarkisto » Jyväskylässä voi chatata sossun kanssa - aikuissosiaalityön chat-palvelu avautuu 12.12.

Jyväskylässä voi chatata sossun kanssa - aikuissosiaalityön chat-palvelu avautuu 12.12.

Jyväskylän kaupungin aikuissosiaalityöhön voi ottaa yhteyttä myös chatin kautta. Chatissa asiakkaat voivat jutella nimettömästi Hannikaisenkadun sosiaaliaseman sekä Nuorten aikuisten palvelukeskuksen - J-Napin ammattilaisten kanssa joulukuun 12. päivästä alkaen. Chat on avoinna kolmena iltapäivänä, maanantaisin ja perjantaisin klo 14–16, keskiviikkoisin klo 15–17.

Aikuissosiaalityön puoleen voi kääntyä esimerkiksi, kun tarvitsee tukea arkielämän hallintaan ja suunnitteluun, ohjausta asumisen huolissa ja ongelmatilanteissa, on velkaantunut tai tarvitsee sosiaaliturvaan liittyvää neuvontaa, tarvitsee ohjausta jatkosuunnitelmiin työttömyystilanteessa tai alentuneen työkyvyn vuoksi tai kaipaa ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyen.
– Chatissa asiakkaan tai läheisen tilanteesta voidaan keskustella nimettömästi. Chatin kautta ei voida hoitaa tunnistautumista vaativia, henkilökohtaisia asioita. Chattiin ei tule kirjoittaa henkilötunnusta tai muita henkilötietoja, selvittää sosiaaliohjaaja Matias Malinen.

Aikuissosiaalityöhön saa yhteyden puhelimitse, asioimalla sosiaaliasemalla Hannikaisenkadulla, nuorten aikuisten palvelukeskuksessa Ailakinkadulla, Korpilahden sosiaaliasemalla tai Säynätsalon terveysasemalla maanantaisin klo 13–15, laittamalla viestiä Hyviksen kautta sekä nyt uutena chatilla. Chatin aukioloaikoina chat avautuu muun muassa aikuissosiaalityön, Hannikaisenkadun sosiaaliaseman, asumisneuvonnan ja J-Napin nettisivuilta.

– Asiakaspalautteissa soittoaikoja pidetty riittämättöminä tai muutoin hankalina. Chat tarjoaa uudenlaisen, nopean asiointikanavan neuvontaan ja ohjaukseen, sanoo kehittäjäsosiaalityöntekijä Kaisa Kohvakka Sosku-hankkeesta.

Chat-palvelun pilotointi käynnistyy Jyväskylän aikuissosiaalityön ja Sosku-hankkeen kehittämistyön tuloksena. Chat-palvelua pilotoidaan vuoden ajan.
– Kokemuksia kerätään koko vuoden ajan, sekä henkilökunnalta että asiakkailta eri yhteyksissä. Sen jälkeen tiedämme, onko tarve lisätä chat-aikoja, vähentää tai tehdä muita muutoksia. Chat-keskustelut tallennetaan palvelun kehittämiseen ja mahdollisiin tutkimuksellisiin tarkoituksiin, kertoo sosiaalityöntekijä Katri Ylönen J-Napista.

www.jyvaskyla.fi/sosiaalipalvelut/sosiaaliasemat/hannikaisenkatu
www.jyvaskyla.fi/nuortenaikuistenpalvelukeskus
www.jyvaskyla.fi/sosiaalipalvelut/sosiaaliasemat/aikuissosiaalityo

Lisätietoja:
sosiaalityöntekijä Katri Ylönen, p. 014 266 0894
sosiaaliohjaaja Matias Malinen, p. 014 266 7512
kehittäjäsosiaalityöntekijä Kaisa Kohvakka, p. 014 266 7262 – Sosku-hanke

1.12.2016Tuija Ijäs

Copyright © Jyväskylän kaupunki 2018 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta
Jyväskylän kaupungin pääFacebook-sivu Jyväskylän kaupungin pääTwitter-virta Jyväskylän kaupungin pääYouTube-kanava Jyväskylän kaupungin rss-virrat ja ohje