Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio
Jyväskylän kaupunki » Uutisarkisto » Toiminnanohjausjärjestelmä käyttöön Jyväskylän kotihoidossa-Järjestelmällä vastataan asiakkaiden reaaliaikaiseen palvelutarpeeseen

Toiminnanohjausjärjestelmä käyttöön Jyväskylän kotihoidossa-Järjestelmällä vastataan asiakkaiden reaaliaikaiseen palvelutarpeeseen

Jyväskylän kotihoidossa otetaan käyttöön toiminnanohjausjärjestelmä joulukuussa. Kyseessä on kokonaan uusi työtapa.
Jatkossa kotihoidon asiakaskäynnit ja työtehtävät suunnitellaan ja jaetaan keskitetysti toiminnanohjauskeskuksesta. Toiminnanohjausjärjestelmä vapauttaa kotihoidon työntekijöille työaikaa asiakkaiden kotona tehtävään työhön ja vähentää toimistolla tehtävää työtä.

Henkilöstön erityisosaaminen saadaan jatkossa entistä paremmin käyttöön, kun asiakaskäyntejä kohdennetaan henkilöstön osaamisen mukaan.

Kotihoidon henkilöstö saa uudet työpuhelimet, joilla he kirjautuvat potilastietojärjestelmä Efficaan. Puhelimesta hoitaja näkee asiakkaan tiedot ja voi kirjata hoitoon liittyviä asioita käynnin aikana asiakkaan kotona. Tämä parantaa tiedonkulkua ja lisää hoitajien aikaa asiakkaille, kun hoitajan ei tarvitse lähteä kirjaamaan asiakastietoja toimistolle.

Toiminnanohjauskeskus yhdistää uudella tavalla henkilökunnan osaamisen ja asiakkaiden hoidolliset tarpeet reaaliaikaisesti.
Toiminnanohjausjärjestelmän toimittaa Tieto Healthcare & Welfare Oy.

Lisätietoa: palveluesimies Sanna Liljeroos, Jyväskylän kaupungin kotihoito, vanhuspalvelut, p. 014 266 8759, teknologiakoordinaattori Sami Siren, vanhuspalvelut p. 014 266 3782

28.11.2016Sanna Siniluhta

Copyright © Jyväskylän kaupunki 2018 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta
Jyväskylän kaupungin pääFacebook-sivu Jyväskylän kaupungin pääTwitter-virta Jyväskylän kaupungin pääYouTube-kanava Jyväskylän kaupungin rss-virrat ja ohje