Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio
Jyväskylän kaupunki » Uutisarkisto » Potilastietojärjestelmän käytössä ongelmia - terveysasemille ei voida antaa aikoja

Potilastietojärjestelmän käytössä ongelmia - kiireellisissä asioissa tulee mennä suoraan omalle terveysasemalle

(päivitetty 9.43) Jyväskylän kaupungin koneilta ei tällä hetkellä pääse potilastietojärjestelmään. Ongelmat liittyvät palomuureihin tehtyyn päivitykseen. Ongelmista johtuen mihinkään terveydenhuollon yksikköön (terveysasemat, hammashoitolat, neuvolat) ei voida antaa vastaanottoaikoja. Lisäksi varatuille vastaanottoajoille tulevien potilaiden tietoja ei päästä tarkistamaan potilastietojärjestelmästä.

Ongelmat jatkuvat edelleen ja aamun aikana on ilmennyt, että ongelma koskee myös terveysasemien ajanvarauksessa käytössä olevaa takaisinsoittojärjestelmää. Tällä hetkellä ajanvarauksessa ei nähdä, ketkä ovat soittopyyntöjä terveysasemille jättäneet. Jonossa on yli 500 puhelua eri terveysasemille. Jyväskylän lisäksi ongelmat koskevat myös muita JYTE-kuntia eli Muuramea, Hankasalmea ja Uuraista. Takaisinsoittopyynnöt ovat tallentuneet järjestelmään, eli kun vika saadaan korjattua, potilaille soitetaan takaisin. Kiireellisissä asioissa soittoa ei kuitenkaan tule jäädä odottamaan vaan henkilön tulee mennä suoraan omalle terveysasemalleen ilman ajanvarausta.

Ongelmat ruuhkauttavat terveysasemien ajanvarauksen ja toimipaikkoihin on päivän aikana odotettavissa jonoja. Ei-kiireellisissä asioissa potilaiden toivotaan soittavan asemalle myöhemmin. Kiireellisissä hoitoa vaativissa asioissa potilaiden tulee mennä suoraan omalle terveysasemalleen saadakseen hoitoa.

Ongelman laajuudesta ja ratkeamisesta tiedotetaan kaupungin www-sivuilla osoitteessa www.jyvaskyla.fi

1.4.2015Emmi Hyvönen

Copyright © Jyväskylän kaupunki 2018 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta
Jyväskylän kaupungin pääFacebook-sivu Jyväskylän kaupungin pääTwitter-virta Jyväskylän kaupungin pääYouTube-kanava Jyväskylän kaupungin rss-virrat ja ohje