Suoraan sisältöön
Avaa navigaatio
Jyväskylän kaupunki » Uutisarkisto » Jyväskylällä vertailun neljänneksi parhaat www-sivut

Jyväskylällä vertailun neljänneksi parhaat www-sivut

Tutkimukseen osallistuneiden kuntien www-sivuilla olleen käyttäjätyytyväisyyskyselyn mukaan Jyväskylällä on vertailun neljänneksi parhaat www-sivut. Tutkimuksen toteutti Suomen OnlineTutkimus Oy ja Jyväskylä on toteuttanut tutkimuksen lähes vuosittain vuodesta 2002 lähtien.

Tänä vuonna tutkimukseen osallistui 12 kuntaa - Helsinki, Jyväskylä, Kaarina, Kemi, Kokkola, Kuopio, Naantali, Oulu, Tornio, Turku, Valkeakoski ja Vantaa. Kyselyt toteutettiin 7.8.2014 -27.1.2015 välisenä aikana.

Kyselystä saatiin käyttäjätyytyväisyysindeksi, joka oli vertailuun osallistuneista kunnista neljänneksi paras Jyväskylän kaupungilla (3,54). Vertailun voitti Naantali (3,69), kakkoseksi tuli Kaarina (3,67) ja kolmanneksi Valkeakoski (3,64). Käyttäjätyytyväisyysindeksin maksimipistemäärä on 5.

Käyttäjätyytyväisyysindeksi on keskiarvo neljästätoista väittämästä, joista sai antaa arvosanan 1-5. Jyväskylä sai siis tänä vuonna indeksiksi 3,54 - vertailuun osallistuneiden kuntien keskiarvo oli 3,43. Edellisessä, vuonna 2012 tehdyssä tutkimuksessa, Jyväskylän arvoksi saatiin 3,57. Väittäminä toimineet kysymykset ovat olleet lähes samat usean vuoden ajan.

Jyväskylän sivuston kouluarvosanaksi tuli tänä vuonna 7,75, vertailun kuntien keskiarvo oli 7,66.

Jyväskylän kaupungin verkkosivusto sai parhaat keskiarvot vuonna 2014 väittämistä:
- Sivusto on hyödyllinen 4,12 (vuonna 2012 4,17)
- Sivut toimivat ongelmitta 3,8 (vuonna 2012 3,82)
- Sivusto säästää aikaa ja vaivaa 3,71 (vuonna 2012 3,81)

Heikoimmat keskiarvot tulivat väittämistä:
- Erottuu edukseen 3,07 (vuonna 2012 3,10)
- Sivustolla oleva tieto on helppo löytää 3,13 (vuonna 2012 3,13)

Jyväskylän www-sivut ja -palvelut ovat hyvin käytettyjä

Kaupungin pääsivuston (www.jyvaskyla.fi) etusivulla käytiin vuoden 2014 aikana 1 563 730 kertaa. Sivuston sivuja ladattiin 33 434 818 kertaa 4 928 875 eri vierailun aikana. Keskimäärin päivän aikana, joka päivä, sivuille tehtiin noin 9 237 vierailua.

Ajankohtaista-palstalle tehtiin 1 409 uutista ja mediatiedotetta, lisäksi kuulutukset. Tapahtumakalenteriin lisättiin 5 159 tapahtumaa seudun kunnissa. Palautejärjestelmään tuli 4 592 julkista palautetta tai kysymystä.

Kaupungin eri palveluilla oli 2014 kymmeniä sivuja Facebookissa ja Twitterissä, elokuvia YouTubessa ja vastaavissa, useita blogeja sekä muutamia Instragram-tilejä.

Elokuussa 2012 otettiin käyttöön Mobiilikunta Jyväskylä -mobiilisovellus, jota oli ladattu 8612 kertaa joulukuun loppuun 2014 mennessä. Vuoden 2015 alusta sovellukseen on tullut mukaan häiriötilanneviestintä.

Keväällä 2013 Jyväskylkän kaupunki alkoi lähettää valtuuston kokouksia suoraan Bambuserin kautta. Kokousten katsojamäärät ovat vaihdelleet, mutta yhteensä katsomiskertoja on vuoden 2014 aikana 6 795 kappaletta (keskimäärin 566 per kokous), joista suorana 4 336 kappaletta (keskimäärin 361 per kokous).

Lisätietoja:
Jyväskylän käyttäjätyytyväisyyskyselyn tuloksia:
http://www.jyvaskyla.fi/ajankohtaista/arkisto/1/0/72600

Jyväskylän www-sivujen ja muiden verkkopalvelujen tilastoja vuodelta 2014:
http://www.jyvaskyla.fi/ajankohtaista/arkisto/1/0/72983

Verkkoviestintäpäällikkö Mikael Ratschinskij
etunimi.sukunimi@jkl.fi
p. 014 266 1564

17.2.2015Mikael Ratschinskij

Copyright © Jyväskylän kaupunki 2017 | Sivun alkuun | Tietoja sivustosta
Jyväskylän kaupungin pääFacebook-sivu Jyväskylän kaupungin pääTwitter-virta Jyväskylän kaupungin pääYouTube-kanava Jyväskylän kaupungin rss-virrat ja ohje